درباره سیستم های تهویه مطبوع

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

قیمت کولر گازی در یکی دو سال اخیر به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و بازگشت تحریم ها مانند بسیاری از کالاها افزایش چشم گیری داشته است. همین موضوع باعث کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه روی آوردن آنها به بازار بانه گردیده است.

بازارهای مرزی نظیر بانه محل خرید و فروش کالاهای قاچاق و غیر اصلی است که از قیمت کمتری نسبت به مدلهای قانونی و اصل برخوردار هستند. یکی از کالاهایی که حسابی مورد توجه قاچاقچیان قرار گرفته و به وفور در بانه و بازارهای مرزی یافت می شود، کولر گازی و اسپلیت است.

کولر گازی
کولر گازی

در حال حاضر حداقل قیمت کولر گازی اصل حدود 5 میلیون تومان، مربوط به کولرهای گازی با ظرفیت 9000 از برندهای غیر مطرح می باشد (برای اطلاع از قیمت کولر گازی و مقایسه به سایت دماتجهیز مراجعه نمایید ).

اما در بازار بانه می توانید کولر گازی اجنرال که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای کولر گازی در ایران و جهان است را با این قیمت پیدا کنید. با وجود اختلاف قیمت بسیار زیاد، بسیاری از هموطنان وسوسه می شوند که از بازار بانه خرید کنند تا از بازار کالاهای اصل و سایت های معتبر!

حال در این روزهای گرم سال شاهد سیل عظیم پیامک های تبلیغاتی در خصوص فروش کولرهای گازی ارزان قیمت بانه ای هستیم که بسیار وسوسه انگیز است. اما شما گول قیمت کولر گازی زیر قیمت بازار را نخورید!
باید گفت در این آشفته بازار شرکت هایی ظهور پیدا کرده اند که ارائه دهنده کولرهای گازی قاچاق یا تقلبی با گارانتی غیر اصل هستند و این پیامک ها برای تبلیغ کالاهای غیر اصل است.

بنابر قانون و منطق صنفی، گارانتی و خدمات پس از فروش کولر گازی بایستی از سوی شرکت وارد کننده یا تولید کننده ارائه شود. از این روی در صورتی که با شرکت گارانتی دهنده نامعتبر روبه رو شدید از خرید کولر گازی پرهیز کنید چراکه صد درصد قاچاق و تقلبی است.

لازم به ذکر است در حال حاضر به دلیل وجود کارت های گارانتی تقلبی مشکلات بسیاری در این صنف برای مشتریان و فروشندگان ایجاد شده است. از این روی اگر پیامک تبلیغابی فروش کولر گازی ارزان قیمت دریافت کردید همان لحظه پاک کنید تا وسوسه قیمت ارزان کولر گازی نشوید و به دردسر نیفتید.

شما می توانید برای خرید انواع کولر گازی و اسپلیت به سایت دماتجهیز مراجعه کرده و ضمن بهره گیری از قیمت های منطقی، کالاهای اصلی و اوریجینال را با گارانتی معتبر، از امکان فروش اقساطی نیز بهره مند شوید.
  • Elnaz Baher

هود آشپزخانه یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است که بدون آن مجبور می شوید دود و بخار ناشی از پخت و پز و بوی غذاهای مختلف را تحمل کنید.
همچنین بدون حضور هود آشپزخانه در بالای اجاق گاز، خیلی زودتر از حد معمول چربی روی دیوارها و سقف آشپزخانه شما رسوب می کند که این هم می تواند بسیار آزار دهنده باشد.
بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی علاوه بر خرید هود آشپزخانه مناسب بایستی به فکر نگهداری از این وسیله مهم و حیاتی هم باشید. عدم استفاده صحیح از هود و مراقبت نکردن از آن ممکن است باعث خرابی این وسیله شود.

نگهداری از هود آشپزخانه

قصد دارم در این مطلب راههای نگهداری از هود و هواکش آشپزخانه را یاد آوری کنم تا عمر هود شما افزایش پیدا کرده و دیرتر شما را به دردسر بیندازد.

نکات مهم برای حفظ و نگهداری هود آشپزخانه

1. نکته مهم و اساسی در خصوص افزایش عمر و کارایی هود و هواکش آشپزخانه، فاصله استاندارد هود از اجاق گاز است که حداقل 70 سانتیمتر می باشد.
باید گفت فاصله خارج از استاندارد، به هود آشپزخانه آسیب های جدی وارد کرده و از عمر آن می کاهد. از مشکلاتی که ممکن است بروز کند می توان به اختلال در عملکرد هود، آسیب به صفحه لمسی، ذوب شدن کلیدها، سوختن فیلتر آلومینیومی و سوختن موتور دستگاه اشاره کرد که بر اثر حرارت بالا روی می دهد.
2. هنگامی که اجاق گازتان روشن است حتما هود را روشن نگه دارید تا گرما و حرارت اجاق به هود شما آسیب وارد نکند.
3. به نظافت هود اهمیت بدهید و توجه داشته باشید حین تمیز کردن هود، این وسیله خاموش باشد. ضمنا صبر کنید هود کاملا خنک شود و پس از آن اقدام تمیز کردن آن کنید.
برای نظافت استیل هود هم از مواد شوینده غیر اسیدی استفاده کنید تا رنگ استیل به مرور زمان تغییر نکند. به علاوه صفحه نمایش هود را با دستمال نمناک پاک کرده و بگذارید کاملا خشک شود.
4. نظافت فیلتر هود در بهبود کارایی این دستگاه پس از گذشت زمان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ از این روی در فاصله زمانی مشخص آنرا تمیز یا تعویض نمایید. در خصوص مدت زمان نظافت یا تعویض فیلتر حتما از فروشنده یا نصاب سوال بفرمایید.
5. برای بهبود عملکرد هود و افزایش عمر دستگاه فن آنرا هر چند وقت یکبار با مایع شوینده مناسب تمیز کنید.
6. برای افزایش عمر هود پیشنهاد می کنیم اگر اجاق گازتان مدام روشن است حتما از هود آشپزخانه مورب به جای شومینه ای یا زیر کابینتی استفاده نمایید.
  • Elnaz Baher

افزایش قیمت کولر گازی در طول یک سال اخیر حدود 40 الی 50 درصد اعلام شده است به طوری که این میزان افزایش سبب شده مردم بیشتر به تعمیر کولرهای قدیمی خود روی بیاورند تا  خرید!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام خبر افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت کولر گازی گفت: در  حال حاضر تعمیرات و به روز رسانی انواع لوازم خانگی خصوصا کولرهای گازی و سایر سیستم های تهویه مطبوع  جایگزین خرید کالای جدید گردیده است و مردم ترجیح می دهند به جای خرید و صرف هزینه گزاف، سیستم های قدیمی خود را تعمیر و نگهداری نمایند.

سید مرتضی میری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در خصوص وضعیت بازار کولرهای گازی در سال جاری و میزان عرضه و تقاضا گفت: با توجه به کاهش تولید انواع کولر گازی ایرانی، ممنوعیت واردات این محصولات به کشور در ماه های گذشته لغو گردیده است.

افزایش قیمت کولر گازی و تعمیر آن


به گفته ایشان نیاز سالانه کشور به انواع کولرگازی و اسپلیت، 700 الی 800 هزار دستگاه است که بیشتر مصرف کنندگان در مناطق جنوبی و شمالی ایران می باشند. البته در سال های اخیر با توجه به گرم تر شدن هوا، ساکنین مناطق مرکزی ایران خصوصا تهران نیز به خریداران کولر اسپلیت گازی افزوده شده اند.

میری در ادامه با اشاره به افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت انواع کولر گازی افزود: در حال حاضر حجم قابل توجهی از کولرهای گازی، قاچاق بوده و فاقد گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش می باشند که توصیه می شود با توجه به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی خانواده ها، خریداران عزیز حتما از شرکت ها و سایت های مجاز اقدام به خرید کولر گازی اصل نمایند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در آخر به آغاز فصل خرید کولر گازی اشاره کرد و گفت: میزان تقاضا برای خرید کولر اسپلیت با توجه به این میزان افزایش قیمت کولر گازی کاهش یافته است و مردم بیشتر به تعمیر کولرهای قدیمی خود روی آورده اند.
  • Elnaz Baher

کولر گازی هایسنس با داشتن دو مدل کولر گازی دیواری تحت عنوان ورسای و مایا یکی از پرفروش ترین برندهای کولر گازی در ایران می باشد. شما عزیزان هم اگر قصد خرید کولر گازی اینورتر یا معمولی را دارید، کولر گازی هایسنس بهترین گزینه برای خرید است.

کولر گازی هایسنس و شرکت هایسنس

کولر گازی و اسپلیت هایسنس توسط یک شرکت چینی با همین نام تولید می شود که یکی از شناخته شده ترین کارخانجات تولیدی لوازم خانگی و الکترونیک خصوصا تجهیزات تهویه مطبوع در جهان محسوب می شود.

کولر گازی هایسنس+شرکت هایسنس
کولر گازی هایسنس+شرکت هایسنس


شرکت هایسنس از سال 1969 فعالیت خود را در کشور چین آغاز نموده و در حال حاضر دارای بیش از 13 کارخانه تولیدی در سراسر دنیا می باشد. این شرکت چینی توانسته پس از گذشت نیم قرن در فهرست 10 تولید کننده برتر لوازم خانگی و الکترونیکی قرار بگیرد.

تولیدات شرکت هایسنس که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند شامل لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی می شود و در حوزه تهویه مطبوع شامل کولر گازی، داکت اسپلیت و فن کویل.

کولر گازی هایسنس در ایران

کولرهای گازی و اسپلیت هایسنس در دهه 80 شمسی به بازار تهویه مطبوع ایران راه یافتند و در این مدت کم توانستند به محبوب ترین برند چینی کولر گازی در ایران بدل شوند. طراحی زیبا و با کیفیت، تنوع در ظرفیت و امکانات و خدمات پس از فروش گسترده این برند را به چنین محبوبیتی رسانده است.

در حال حاضر هایسنس در بازار ایران دارای دو سری کولر گازی اینورتر و معمولی است که در 5 ظرفیت 9000، 12000، 18000، 24000 و 30000 BTU/hr تولید و عرضه می شوند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دو مدل اسپلیت دیواری هایسنس که تحت عنوان ورسای و مایا ارائه می شوند می توانید به سایت دماتجهیز لینک زیر مراجعه فرمایید.
  • Elnaz Baher

کولر گازی اینورتر سامسونگ  بهترین گزینه برای اشخاصی است که این روزها با وسواس خاصی به دنبال خرید کولر گازی اسپلیت هستند.

برای این عزیزان باید گفت شرکت سامسونگ با بهره مندی از آخرین فناوری های روز دنیا، ارائه دهنده برترین مدل های کولر گازی از جمله کولر گازی اینورتر است که قصد داریم در این مطلب دو سری از این محصولات پرطرفدار را به شما معرفی کنیم.
کولر گازی اینورتر سامسونگ
کولر گازی اینورتر سامسونگ

دو مدل کولر گازی اینورتر سامسونگ

کولر گازی سامسونگ سری گود وان و بوراکای اینورتر دو مدل از کولرهای گازی اینورتر سامسونگ هستند که با برخورداری از امکانات پیشرفته توانسته اند به محبوبیت و فروش عالی دست یابند.

اسپلیت های سری Boracay و Good1 با قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش مناسب برای استفاده در تمامی ایام سال هستند. دستگاه های مذکور از لحاظ ظرفیت دارای تنوع بوده و در ظرفیت های 10000، 13000، 19000 و 25000 بی تی یو بر ساعت تولید می گردند.

همچنین این دو مدل کولر گازی اینورتر سامسونگ از گاز مبرد R410a و کمپرسور روتاری بهره می برند و دارای رده انرژی گرید A می باشند.

در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از این دو مدل کولر گازی سامسونگ اشاره می کنم.

ویژگی های کولر گازی بوراکای اینورتر سامسونگ

• مجهزبه کمپرسور اینورتر 8 قطبی جهت سرمایش سریعتر
• مجهز به فیلتر 3 مرحله ای و فیلتر full HD برای جلوگیری از انتشار ذرات آلرژی زا و گرد و غبار
• قدرت پرتاب باد 4 جهته و سیستم خنک ‌کنندگی سریع
• دارای تایمر 24 ساعته و سیستم شروع مجدد خودکار
• دارای تکنولوژی خنک کنندگی سریع اختصاصی سامسونگ
• کنترل گردش هوا در چهار جهت

ویژگی های کولر گازی سامسونگ مدل گود وان

• تصفیه کامل هوا و فیلتر سه لایه
• دارای نمایشگر مخفی دما و تایمر 24 ساعته
• مجهز به سیستم خواب راحت
• طراحی سه وجهی ویژه مدل گود وان با افزایش قدرت پرتاب باد تا 14
• کمپرسور VRT با قابلیت کارکرد تا دمای 54 درجه سانتیگراد مجهز به روکش محافظ فین ها
• طراحی بسیار زیبا با پنل کریستالی براق

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دو مدل کولر گازی سامسونگ اینورتر می توانید به سایت دماتجهیز مراجعه کرده و ویژگی ها، توضیحات فنی کامل، مزایا و قیمت کولر گازی را مشاهده و ضمن مقایسه محصولات خرید هوشمندانه ای را تجربه نمایید.

  • Elnaz Baher

بدون تردید هود آشپزخانه که عموما در قسمت بالای اجاق گاز قرار می گیرد، به عضوی جدا نشدنی از آشپزخانه تبدیل شده است. چرا که این وسیله، وظیفه مکش بوی غذا را دارد تا از انتشار آن در خانه جلوگیری شود. اما آیا می دانید هود آشپزخانه دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

 

هود آشپزخانه

هود چه کار می کند؟

هنگامی که هود آشپزخانه در بالای اجاق گاز نصب می شود، به گونه ای عمل می کند که گویا نوعی تصفیه کننده هوا در آشپزخانه تصب شده است. علاوه بر این لازم است بگوییم که این وسیله می تواند نوعی از وسایل دکوراسیون آشپزخانه نیز محسوب شود.

هود آشپزخانه وظیفه کشیدن بو، دود و بخاری که از پخت و پز ایجاد می شود، بر عهده دارد و می تواند از انتشار بو و دود در خانه جلوگیری کند. همچنین می توانیم این وسیله را نوعی فیلتر برای جلوگیری از انتشار رطوبت و چربی حاصل از غذا در هوای منزل بنامیم.

هود با عملکرد صحیح می تواند از نشستن چربی و بوی دود روی دیوارهای آشپزخانه و بعد کل منزل جلوگیری نماید. در صورتی که هود یا دستگاه هواکش در آشپزخانه نصب نباشد، بالا رفتن رطوبت و چربی در هوا، شرایط را برای رشد میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها فراهم کرده و سلامت اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد.

برای آنکه بتوانید بهترین عملکرد را از این وسیله شاهد باشید، می بایست به این نکات درباره هود آشپزخانه توجه کنید:

ضمن آنکه هنگایم خرید از سالم بودن آن اطمینان حاصل می کنید، از افراد دارای صلاحیت بخواهید تا هود را برای شما نصب نمایند.
همچنین توجه داشته باشید که هود آشپزخانه می بایست در منطقه پخت غذا با فاصله 70 سانتی متری از اجاق گاز نصب شود.
هودی را انتخاب نمایید که بتواند تمامی سطح گاز را بپوشاند.
ضمنا لازم است تا کوتاه ترین مسیر را با کمترین زاویه برای خروج هوا انتخاب نمائید.

بهتر است از پیش از خرید با متخصصان این حوزه مشورت نمایید و از مراکز معتبر فروش اقدام به خرید هود آشپزخانه نمایید.
  • Elnaz Baher

اگر می خواهید یک سیستم تهویه هوای مطبوع برای خانه و یا محل کار خود تهیه کنید، احتمالا میان خرید داکت اسپلیت و اسپلیت دچار تردید می شوید. لازم به ذکر است که هر دو این ها کارایی فوق العاده ای دارند و می توانند به ایجاد فضایی خوب کمک کنند. اما کدام یک از آن ها می تواند برای فضای شما مناسب تر باشد.

 

داکت اسپلیت

 

یک داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت ها برای فضاهای بزرگ کاری، مراکز بزرگ خرید  و فضاهای بزرگ بسیار کارآمد هستند اما لازم به ذکر است که داکت اسپلیت ها می توانند در خانه ها نیز مورد استفاده قرارگیرند. این وسیله ها دارای یک سیستم مرکزیست که هوای مطبوع از طریق دریچه هایی که در اتاق های مختلفی قرار دارند، به آن ها هدایت می شوند. داکت اسپلیت ها برای یکسان سازی هوا و همچنین نگهداشتن محیطی وسیع در یک دما بسیار مناسب است. 

نصب کدام یک آسان تر است؟

 

در حالی که هر دوی سیستم های تهویه مطبوع تقریبا به یک شکل کار می کنند، اما نصب آن ها کاملا با یکدیگر تفاوت دارد. داکت اسپلیت ها برای ایجاد تهویه مطبوع از طریق کانال هایی در سراسر خانه و مراکز و از طریق دریچه هوا را عبور می دهند که این کار توسط یک سیستم مرکزی صورت می گیرد. به دلیل آن که داکت اسپلیت ها می توانند مساحت بسیاری را پوشش دهند، برای مکان های بزرگ بسیار مناسب هستند.
اما اسپلیت ها برای نصب بسیار آسان تر هستند. اما برای نصب این سیستم ها لازم است تا روی دیوار خانه، سوراخ هایی نصب شود که در این صورت داکت اسپلیت ها احتیاجی به این کار نخواهند داشت. درست است که داکت اسپلیت ها در وهله اول برای نصب و راه اندازی گرانتر به نظر می رسند. اما برای ساختمان های بزرگ استفاده از این سیستم به جای قرار دادن تعداد زیادی اسپلیت مقرون به صرفه تر است.

داکت اسپلیت ال جی


داکت اسپلیت ها در برندهای مختلفی تولید می شوند که یکی از بهترین آن ها، داکت اسپلیت ال جی می باشد که شما می توانید آن را از سایت و مراجع دماتجهیز با قیمت مناسب و گارانتی معتبر خریداری کنید:

 

  • Elnaz Baher