درباره سیستم های تهویه مطبوع

کولر گازی ایستاده یکی دیگر از مدل های سیستم گرمایش می باشد که در ابعاد بزرگتری طراحی و ساخته می شوند. این مدل از کولرهای گازی همانطور که از نامشان پیداست با نحوه استقرار و بهره برداری بصورت ایستاده تولید و روانه بازار می شوند.

این کولرها هم مانند دیگر انواع اسپلیت ها از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده اند که پنل داخلی بصورت ایستاده در فضای داخلی کولر قرار می گیرد و بخش خارجی یا همان کندانسور در بیرون از ساختمان قرار می گیرد. کمپرسور این دستگاهها حین عملکرد، گرمای زیادی تولید می کند  به همین خاطر باید در فضای بیرونی مانند بالکن یا بام ساختمان قرار گیرد.

یونیت داخلی وخارجی توسط لوله به یکدیگر متصل می شوند و از این طریق  با یکدیگر تبادل دارند. به طور معمول سازندگان این محصولات از تکنولوژی های مدرن نظیر سیستم اینورتر به منظور کاهش مصرف انرژی و در نهایت افزایش بازدهی آن بهره می برند.

این مدل کولرهای گازی در ظرفیت های بالا تولید می شوند که توانایی قابل توجهی در انتقال و ایجاد هوا دارند، بنابراین میتوان در فضاهایی با متراژ بالا همانند بانک ها، سالن های اجتماعات و ... به منظور ایجاد هوایی مطبوع مورد استفاده قرار گیرند.

حین خرید کولر گازی ایستاده باید توجه داشت که برق مورد نیاز این سیستم از نوع سه فاز می باشد. در کولر گازی ایستاده از کپمرسور نوع اسکرال، پیستونی و روتاری با توجه به نوع ظرفیت هوادهی آن مورد استفاده قرار گرفته است، هریک از این کمپرسورها در اقلیم جغرافیایی مشخصی توانایی عملکرد مطلوب دارند بنابراین هنگام انتخاب و خرید به این نکته نیز باید توجه داشت. ظرفیت های موجود از این دستگاه از 24000 الی 100000 BTU با قابلیت عملکرد سرد و گرم طراحی و تولید می شوند.

  • Elnaz Baher

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی