درباره سیستم های تهویه مطبوع

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

این روزها افراد در سایت های اینترنتی و بازار تهویه مطبوع به دنبال بهترین کولر گازی هستند تا فصل داغ تابستان را کمی خنک تر کنند.
 

در این میان معیارهای مختلفی وجود دارد که می تواند یک کولر گازی را به بهترین کولر گازی تبدیل کند؛ معیارهایی چون شرکت سازنده، قیمت، کیفیت، امکانات، مصرف برق، ظاهر و بسیاری دیگر که در کنار یکدیگر باعث می شوند شما اقدام به خرید یک مدل خاص کنید.
 

شاید امروزه در میان برندهای مختلف کولر گازی و اسپلیت که در بازار و سایت های اینترنتی وجود دارند، پیدا کردن بهترین اسپلیت کمی سخت باشد. بدون شک برخی برندها بهترین را ارائه می دهند و شما می توانید با محدود کردن شرکت سازنده انتخاب را برای خود راحت تر کنید.
حال در این پست به شما می گویم بهترین کولرهای گازی را کدام شرکت ها ارائه می دهند.

بهترین کولر گازی ؛ ال جی و سامسونگ

کدام برندها بهترین کولر گازی را دارند؟

در حال حاضر شرکت های خارجی ال جی، سامسونگ، اجنرال، گری، هایسنس و دایکین چند برند برتر ارائه دهنده کولر گازی هستند که می توانید بدون تحقیق بهترین اسپلیت را از آنها خریداری کرده و یک عمر لذت ببرید.

کولر گازی ال جی

ال جی یکی از شناخته شده ترین برندهای تولیدی لوازم خانگی و برقی است که سالهای سال است قدم در راه تولید انواع کولر گازی گذاشته است. این شرکت کره ای تا به امروز با تولید انواع مختلف کولر اسپلیت، سهم بزرگی در بازار تهویه مطبوع جهان ایفا کرده است.
 

کولرهای گازی ال جی علاوه بر زیبایی و تنوع در ظرفیت از پیشرفته ترین فناوری های صنعت تهویه مطبوع نظیر اسکن هوشمند، سیستم محافظ دستگاه در مقابل نوسانات برق، سیستم تصفیه هوا و بسیاری دیگر برخوردار هستند.
 

در مقابل امکانات و کیفیت بالای کولرهای گازی الجی، قیمت مناسب این محصولات باعث شده در ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کنند. همچنین نمایندگی و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور و گارانتی معتبر، کولرهای گازی ال جی را جز بهترین کولر گازی ها قرار داده است.

کولر گازی سامسونگ

شرکت کره ای سامسونگ که با تولید انواع تلویزیون و گوشی هوشمند شناخته می شود، یکی از برترین تولید کنندگان اسپلیت در جهان محسوب می شود.
 

شرکت سامسونگ پا به پای دیگر رقیب کره ای اش یعنی ال جی گوی سبقت را از سایر برندها ربوده است. این شرکت با بهره گیری از جدیدترین فناوری ها سعی دارد پیشرفته ترین و به روزترین اسپلیت ها را با قیمت مناسب روانه بازار کند.
 

فناوری ویند فری که حالت سرمایش بدون باد مزاحم می باشد یکی از جدیدترین فناوری هایی است که شرکت سامسونگ در تولید کولرهای گازی خود به کار می برد تا کاربران حین روشن بودن اسپلیت آسایش بیشتری را تجربه کنند. این تنها یک نمونه از فناوری های منحصر به فرد به کار برده شده در اسپلیت های سامسونگ است.
 

در مقابل امکانات پیشرفته ای که در کولرهای سامسونگ وجود دارد، قیمت مناسب این محصولات سبب شده تا سامسونگ بازار تهویه مطبوع جهان را تسخیر کند.

  • Elnaz Baher

آخرین باری که زیر هود آشپزخانه خود را نگاه کرده و فیلترهای فن آن را بررسی کرده اید، را به یاد دارید؟ اگر مدت ها از آن زمان می گذرد و یا اینکه تا به حال اقدام به تعویض فیلتر هود آشپزخانه نکرده اید، باید به شما اطلاع دهیم که احتمالا با منظره جذابی رو به رو نخواهید شد. فیلتر هود آشپزخانه مانند هر فیلتر دیگری نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارد. اما نگران نباشید چرا که ما در این مطلب قصد داریم آموزش تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

حتما می دانید که هدف از تعبیه فیلتر در هود آشپزخانه جمع آوری و جذب چربی های پخش شده غذا در فضای آشپزخانه است. بنابراین اگر هود کار خود را به درستی انجام دهد، آنچه که در نهایت خواهید دید، لایه ای از چربی انباشته شده در فیلتر این وسیله مهم در آشپزخانه است. با گذشت زمان، ممکن است فیلتر آنقدر با چربی مسدود شود که اثربخشی خود را از دست دهد ، به همین دلیل تمیز کردن دوره ای این فیلترها امری مهم است. خوشبختانه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه به هیچ وجه کار دشواری نیست!

در این مطلب شما تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه را آموزش خواهید دید و می توانید با نحوه آسان شست این فیلترها به خوبی آشنا شوید.

شستن فیلتر هود آشپزخانه

شستن فیلتر هود آشپزخانه

برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه به چه وسایلی نیاز داریم؟

شستن این فیلترها به وسایل ویژه ای نیاز ندارد، یک سینک یا سطل، مقداری جوش شیرین، پودر شست و شوی دستی و آب گرم می تواند این کار را برایتان انجام دهد. البته بعضی از ماشین های ظرفشویی، قابلیت شستن فیلتر هودها را دارند، اما از آنجایی که تمیز کردن آن ها نه زمانبر است و نه کار سختی، بهتر است به جای چرب کردن ماشین ظرفشویی، خودتان اقدام به تمیز کردن فیلترها نمایید.

نحوه تمیز کردن فیلتر روغنی هود

لوازم مورد نیاز:

آب گرم
پودر شست و شوی دستی
جوش شیرین
برس اسکراب بدون ساینده
حوله های کاغذی یا پارچه ظرف

شستن فیلتر هود آشپزخانه

شستن فیلتر هود آشپزخانه

نحوه انجام کار:

فیلترها را از هود جدا کنید

بیشتر فیلترها به راحتی از قسمت زیر هود جدا می شوند. شما می توانید این کار را به کمک حلقه ای که در گوشه ای از فیلتر قرار گرفته، انجام دهید.

 

ادامه در لینک زیر:

 

http://blog.damatajhiz.com/%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1-%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

  • Elnaz Baher

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید که چه موقع زمان مناسبی برای استفاده از یک دستگاه رطوبت گیر است؟ دستگاه های رطوبت گیر می توانند هوای خشک را احیا کرده و تمام مشکلات ناشی از رطوبت در هوا را از بین ببرد. اما خوب است از زمان استفاده از یک دستگاه رطوبت گیر آگاه شوید.

بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر: در زمستان یا تابستان
 

دستگاه های رطوبت گیر برای احیای هوای خشک و بدون رطوبت و دور کردن هوای آزار دهنده مورد استفاده قرار می گیرند. اما بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر، چه وقت است؟

 

دستگاه رطوبت گیر
 

شاید تا به امروز فکر می کردید که از دستگاه رطوبت گیر تنها در استخرها استفاده می کنند، اما باید بگوییم که این دستگاه می تواند در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و رطوبت را از فضا بزداید. برای اینکه به شما کمک کرده باشیم، لازم است نکات مهم برای استفاده از رطوبت گیر را بدانید.
 

در پاسخ به سوال بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر چه وقت است، باید بگوییم که جواب کلی به میران رطوبت فضا بستگی دارد و باید بدانید که این دستگاه می تواند در هر فصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای رسیدن به سطح مطلوبی از هوای بدون رطوبت در خانه، به یک دستگاه رطوبت گیر نیاز دارید. استفاده از این دستگاه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، وضعیت خانه و البته عادات و سبک زندگی شما بستگی دارد.
 

برخی از این دستگاه ها به خوبی عمل می کنند و می توانند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و از طرفی برای از بین بردن باکتری های موجود در خانه عملکرد بالایی دارند. این دستگاه برای بیماران آسمی و از بین بردن حساسیت و کپک ها بسیار مفید هستند.
 

خوب است بدانید که رطوبت زیاد در تابستان به همان اندازه رطوبت در زمستان برای سلامتی بد و مضر است. این بدان معناست که دستگاه رطوبت گیر هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. اما پیشنهاد می کنیم اگر قصد استفاده از این دستگاه در تابستان را دارید، بهتر است از باز کردن پنجره خودداری نمایید. این کار سبب می شود که دستگاه رطوبت گیر به سختی کار کند چرا که هوای داخل اتاق دائما در حال تغییر است.
 

البته توجه داشته باشید که هوای بسیار خشک برای گلو ضرر دارد و موجب تحریک آن می شود. اگر از دهان نفس می کشید و در طول روز خشکی گلو را زیاد تجربه می کنید، می توانید دستگاه را تنها چند بار در طول روز روشن کنید. فضای زیادی خشک می تواند باعث خشکی پوست و بینی می شود.
لازم است شما به تنظیمات دستگاه رطوبت گیر خود توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها مطابق با تغییرات دمای محیط داخلی فصلی تنظیم شده اند.

 

زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر  : استفاده از دستگاه رطوبت گیر در تابستان
 

هوا در تابستان گرم است و ممکن است به دلیل استفاده از کولر آبی مرطوب شود و احساس راحتی در طول روز و شب غیرممکن سازد. باز کردن پنجره می تواند ایده خوبی باشد تا زمانی که حشره ها درون اتاقتان به پرواز در آیند و یا اینکه هوای گرم درون اتاق شما بچرخد. خرید یک دستگاه رطوبت گیر در ماه های تابستان به شما کمک می کند تا در روز از آرامش در خانه لذت ببرید و در تمام طول شب بخوابید.
اما اگر نگران خشک شدن پوست خود به دلیل استفاده از دستگاه رطوبت گیر هستید، می توانید آن را برای چند ساعت در روز روشن کنید.

دستگاه رطوبت گیر
 

زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر : استفاده از دستگاه رطوبت گیر در زمستان
 

استفاده از دستگاه رطوبت ساز در زمستان برای افرادی که متوجه رشد کپک شده اند، گزینه رایجی محسوب می شود. کپک از آب و هوای خنک و رطوبت موجود در آن پدید می آید. بنابراین، خرید یک دستگاه رطوبت گیر برای مقابله با رطوبت و رشد کپک مناسب است.

اگر خانه یا منطقه شما بسیار سرد است. سپس در استفاده از دستگاه رطوبت گیر در تمام زمستان با احتیاط عمل کنید. هوا می تواند برای استفاده از رطوبت گیر سرد بوده و عملکرد آن را مختل سازد. چنانچه هوا بسیار سرد باشد، رطوبت گیر می تواند آسیب دیده و شکسته شود.
شما می توانید برای محافظت از دستگاه، آن را تنها چند ساعت در روز روشن کرده تا ضمن ایجاد فضایی مناسب، خانه ای گرم و به دور از رشد کپک داشته باشید.

 

سخن پایانی
 

در نهایت باید بگوییم که زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر به فصل خاصی منتهی نمی شود و شما می توانید از آن برای مقابله با کپک و رطوبت در خانه استفاده نمایید. چنانچه قصد خرید دستگاه رطوبت گیر را دارید، می توانید از امکان فروش اقساطی این دستگاه استفاده کرده و با پرداخت اقساطی این وسیله را خریداری نمایید.

 

  • Elnaz Baher

کولر گازی 24000 ایران رادیاتور یک نمونه کولر گازی ایرانی هم رده با کولر گازی هایسنس مایا است که اگر به دنبال خرید کولر گازی 24000 هستید اینها دو مدل بسیار پرطرفدار محسوب می شوند.

 

کولر گازی با ظرفیت 24000 BTU/hr به راحتی می تواند فضاهایی با متراژ 34 تا 45 مترمربع را پوشش دهد. این کولرهای گازی دقیقا مناسب مطب ها، دفاتر کار، فروشگاه ها، مغازه ها و حتی منازل مسکونی و اتاق های خواب با این متراژ هستند.

کولرهای گازی مذکور به دلیل طراحی زیبا، قیمت مناسب و مصرف برق کم (علی رقم غیر اینورتر بودن) در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب واقع شده اند.

 

کولر گازی 24000 ایران رادیاتور مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی هایسنس مدل hrh-24tq 24000 دارد به طوری که دارای رده انرژی گرید +A است. این در حالی است که برای کولر گازی 24000 هایسنس مایا برچسب مصرف انرژی B درج شده است.

 

از لحاظ قیمت نیز اسپلیت 24000 هایسنس ارزان تر از کولر گازی ایران رادیاتور 24000 است که با خرید از سایت دماتجهیز می توانید با خرید از جشنواره تابستانی ایران رادیاتور، این مدل اسپلیت را با تخفیف ویژه ارزان تر از هایسنس خریداری کنید.

حال ویژگی های این دو مدل اسپلیت 24000 را قرار می دهیم تا انتخاب برای شما راحت تر شود.

کولر گازی 24000 ایران رادیاتور و هایسنس

کولر گازی 24000 ایران رادیاتور مدل IAC-24CH/A

• دارای قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش

• مجهز به کمپرسور روتاری GMCC ساخت TOSHIBA

• بهره گیری از گاز مبرد R410a

• مناسب برای آب و هوای معتدل با درجه حرارت 7- الی 43 درجه سانتی گراد

• مجهز به اواپراتور و کندانسور گلدن فین مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

• حداکثر میزان صدای یونیت داخلی 38 دسی بل

• دارای نمایشگر مخفی و ریموت کنترل

• دارای نصب رایگان به همراه 5 متر لوله رایگان

• 5 سال ضمانت تعویض کمپرسور و 18 ماه ضمانت سایر قطعات

 

کولر گازی هایسنس مدل مایا HRH-24TQ

• عملکرد سرمایش و گرمایش

• بهره گیری از کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410a

• مناسب مناطق معتدل و گرمسیری با درجه حرارت 7- الی 46 درجه سانتی گراد

• قابلیت تنظیم خودکار پرتاب باد عمودی و تنظیم دستی پرتاب باد افقی

• حداکثر سطح صدای یونیت داخلی 45 دسی بل

• دارای نمایشگر دیجیتال مخفی و ریموت کنترل

• پنل داخلی با قابلیت باز و بسته شدن جهت شست و شو

• فیلتر پلی پروپیلن برای جذب ذرات گرد و غبار و باکتری های حساسیت زا

• کنترل سه دور فن پنل داخلی

• نمایشگر کمپرسور

• مجهز به سیستم حالت خواب عمیق و شروع به کار خودکار

• نصب رایگان دستگاه

• 5 سال ضمانت کمپرسور و 18 ماه گارانتی قطعات فنی

 

شما عزیزان با مراجعه به سایت دماتجهیز می توانید این دو مدل را با یکدیگر مقایسه کرده و از به روزترین قیمت ها اطلاع پیدا کنید و در نهایت خرید هوشمندانه و رضایتبخشی را تجربه نمایید.

  • Elnaz Baher

دکتر بکر می گوید، بیست دقیقه استفاده از ماساژ آبگرم می تواند برای بیماران و کسانی که از درد مفاصل رنج می برند، مفید باشد. اما چگونه می توان از آب گرم درمانی در خانه بهره مند شد؟ جواب ساده است: خرید و استفاده از وان جکوزی . وان جکوزی دستگاهیست که می تواند آب گرم را با فشار و به شکل چرخشی در وان هدایت کند. ضمن آنکه این دستگاه به شکل ماساژ عمل می کند.

وان جکوزی
 

چند نکته در استفاده از وان جکوزی
 

بهتر است دمای آب را به اندازه 92 تا 100 درجه تنظیم کنید. البته خوب است به دفترچه راهنمای وان توجه نمایید. اگر مشکلات قلبی و عروقی دارید، از استفاده از آب خیلی گرم پرهیز کنید چرا که می تواند فشار وارده بر قلب شما را افزایش دهد.


 

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده می گوید هر چیزی بالاتر از 104 درجه برای همه خطرناک است.
 

بهتر است بدون حرکت در وان جکوزی ننشینید، بلکه مقداری حرکات کششی انجام داده تا عضلات و ماهیچه ها از کوفتگی درآیند. آب گرم جریان خون را به سمت عضلات سفت و مفاصل یخ زده تحریک می کند و یک وان جکوزی مکانی ایده آل برای انجام حرکات کششی ملایم می باشد.
 

اگر دفترچه راهنمای وان جکوزی به شما اجازه می دهد، مقداری نمک به آب وان اضافه نمایید. مواد معدنی برای سلامتی استخوان و قلب بسیار مفیدند و این یکی از بهترین راه ها برای دریافت مواد معدنی است. اما لازم است بدانید که استفاده زیاد از مواد توصیه نمی شود، بهتر است هر از گاهی نمک آب وان اضافه نمایید. افراد دیابتی باید بدانند که مقادیر بالای منیزیم می تواند باعث آزاد سازی انسولین شود.
 

مطالعات مختلف روی بیماران نشان داد که وقتی آنها دو یا سه بار در هفته در برنامه های ورزش آب گرم شرکت می کردند ، درد آنها تا 40 درصد کاهش می یابد و عملکرد بدنی آنها افزایش می یابد.
 

پس خوب است با خرید وان جکوزی ، یک ماساژور حرفه ای و مرکز سلامتی را به خانه خود بیاورید.

 

 

  • Elnaz Baher

در این روزهای گرم همه ما از سیستم های سرمایشی استفاده می کنیم که کولرهای آبی یکی از آن هاست. اما آیا می دانید این کولر پر کاربرد می تواند معایبی داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا با معایب کولر آبی آشنا شوید.

معایب کولر آبی

همه ما می دانیم کولر آبی برای خنک کردن هوا بسیار موثر است.  اگرچه این کولرهای آبی پر کاربرد می باشند، اما نمی توانند دارای معایبی باشند که در این مقاله به بررسی عوارض جانبی کولر آبی و چگونگی محافظت از خود در برابر آن می پردازیم.

 

کولر آبی

استفاده از کولرهای آبی کاملاً به شرایط آب و هوایی بستگی دارند. کولرهای ابی، آب را به بخار تبدیل می کنند. بخار آب به هوا افزوده می شود و هوا را خنک می کند. مناطق مرطوب دارای رطوبت زیادی هستند. بنابراین وقتی کولر آبی را در مناطق با رطوبت زیاد نصب می کنید، جایی برای مرطوب شدن هوا باقی نخواهد ماند و باعث می شود کولر آبی کارایی نداشته باشد. پس یکی از معایب کولر آبی این است که در مناطقی با رطوبت بالا، کارایی ندارد.

علاوه بر مورد فوق کولرهای آبی بسیار پر سر و صدا هستند. این کولرها دارای دو جزء هستند: یکی ، پنکه یا دمنده برای گردش هوا.  یکی دیگر از موتور آب که برای گردش آب از آن استفاده می شود.  فن و موتور هم سر و صداهای زیادی ایجاد می کنند. به همین دلیل است که برای غلبه بر سر و صدای تولید شده توسط کولر آب، آن را در جایی خارج از پنجره نصب می کنند.

یکی دیگر از معایب کولر آبی، نیاز به نگهداری مدام است. این کولر را باید مرتبا تمیز نگه دارید و مخزن آب آن را بررسی نمایید. اینها وظایفی است که باید از عهده مدیریت آن ها برآیید. توجه داشته باشید که مخزن این کولرها پر و پوشال های آن باید همیشه خیس و مرطوب باشند. در طول زمان خنک کردن ، آب تبخیر می شود و رطوبت هوا را افزایش می دهد.  افزایش رطوبت شرایط بسیار مطلوبی برای افزایش و رشد باکتری ها ، ویروس ها ، کپک در آب را فراهم می سازد.  به همین دلیل بیماران آسم باید در استفاده از کولر آبی بسیار مراقب باشند. اگر استفاده از کولر هوا باعث حمله آسم شد بهتر است از یک سیستم دیگر استفاده نمایید.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، معایب کولر آبی بودند، اما این بدان معنی نیست که استفاده از آن پیشنهاد نمی شود. بلکه می توان با رسیدگی به آن و کاربرد آن در مناطق درست، عملکرد مناسبی را از آن شاهد باشیم.

 

 

  • Elnaz Baher

بوستر پمپ ها دستگاه های ساده ای هستند که برای افزایش فشار آب به خطوط اصلی آب شما متصل هستند تا بتوانند مواردی مانند شبکه های لوله های گسترده ، تغییر ارتفاع در ساختمان های چند طبقه و موارد دیگر را جبران نمایند. اصولاً اگر ساختمان شما بسیار بزرگ باشد یا نیاز به آب صنعتی داشته باشد ، یک پمپ تقویت کننده هرگونه نقص موجود در آبرسانی شهرداری را جبران می کند. در واقع بوستر پمپ ماشینی است که قابلیت افزایش فشار سیال را دارد.

 

بوستر پمپ

چرا یک بوستر پمپ ممکن است ضروری باشد

چند دلیل وجود دارد که ممکن است شما به چنین پمپ احتیاج داشته باشید. برای شروع ، کار شما ممکن است در انتهای یک خط تأمین باشید، به این معنی که شما با کاهش فشار آب بیشتر از آنچه که پیش بینی می کردید، مواجه هستید. دوم ، ممکن است شما یک ساختمان گسترده و چند طبقه با لوله های بسیار بیشتر از آنچه شهرداری طراحی شده برای ارائه خدمات داشته باشد.

در هر دو حالت ، آب باید به اندازه کافی از لوله عبور کند و به همین دلیل ، اصطکاک شروع به کند شدن جریان آب می کند. البته پمپ های تقویت کننده قدیمی پر سر و صدا بودند و از انرژی زیادی برای انجام کار استفاده می کردند. پمپ های امروزی بسیار بی صدا و کارآمد هستند ، بنابراین نصب آن ها راحت تر و بی دردسرتر خواهد بود. در واقع، برای بسیاری از مشاغل منطقه این پمپ ها برای عملکرد مناسب لوله کشی ضروری هستند.

این دستگاه نه تنها برای آب رسانی ساختمان ها، بلکه برای نقل و انتقالات سیالات مختلف از مکانی به مکانی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوتی دارند.

 

بوستر پمپ آتشنشانی

اما به طور کلی این دستگاه شبیه به یک کمپرسور گاز کار می کند و دارای مکانیسم ساده ای می باشد. از آنجایی که این دستگاه می تواند با افزایش فشار سیالات، آن ها را تا ارتفاعات زیادی بالا ببرد، در فرایند آتشنشانی نیز کاربرد زیادی دارند.

 

 

  • Elnaz Baher

استفاده از سیستم های تهویه مطبوع این روزها در تمامی خانه و دفاتر کاری و اداری رونق گرفته است، چرا که در روزهای گرم تابستانی به سر می بریم. در هر خانه و فضایی که نگاه کنید، رد پای یک کولر گازی و یا کولر آبی را خواهید دید. اما همان طور که می دانید، برخی از افراد از میزان مصرف برق این سیستم ها هراس دارند چرا که انرژی آن ها، به وسیله برق تامین می شود. اما آیا در این رابطه چه باید کنیم؟ با ما با موضوع مصرف برق کولر آبی همراه باشید.


مصرف برق کولر آبی


در همه دفاتر و یا خانه دست کم یک سیستم تهویه مطبوع وجود دارد که تعدادی از آن ها کولر آبی است. اما آیا می دانید که آنها در واقع چقدر انرژی استفاده می کنند؟ مصرف برق کولر آبی شما در واقع به نحوه استفاده از آن و اینکه چه تعداد از افراد از آن استفاده می کنند، بستگی دارد. تنها راه شناخت مصرف انرژی واقعی کولر آبی شما وصل کردن سیستم محاسبه گر میزان مصرف برق است.

اکثر کولرهای آبی برای آنکه بتوانند هوا را به طور دائم خنک نگه دارند، به طور مداوم از برق استفاده می کنند. البته این موضوع چندان معنی ندارد مگر اینکه این کولر به طور مدام طی 24 شبانه روز روشن باشد. در دفاتر مختلفی از یک پلاگین ساده و تایمری استفاده می کنند تا کولر آبی تنها در زمان های مقرری روشن باشد. به عنوان مثال این تایمر می تواند کولر آبی را پیش از ورود افراد به اداره روشن ساخته و پس از خروج آن ها از دفتر، کولر را خاموش نماید. به این صورت در مصرف برق کولر آبی صرفه جویی خواهد شد.


برای درک واقعی مصرف برق این کولر، از متر برق استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که این آزمایش می بایست به صورت 24 ساعته انجام شود، چرا که مصرف برق کولر آبی همانند یخچال و یا ماشین لباسشویی به مقدار ثابت نیست و نوسان دارد.

نکته مهم حین خرید کولر آبی:

حین خرید کولر آبی حتما به برچسب انرژی درج شده روی آن توجه نمایید. کولرهای آبی استاندارد تقریبا چیزی نزدیک به 50 درصد کم تر از سایر کولرهای آبی برق مصرف می کنند.

چنانچه قصد خرید کولر آبی با قیمت مناسب و اصل و با گارانتی معتبر دارید، می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید و کولر خود را از سایت معتبر دماتجهیز سفارش دهید:


https://damatajhiz.com/categories/6/%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%DB%8C

  • Elnaz Baher

در کل باید بگوییم که چیلر به کمک سیستم های سیکل تبریدی توانایی آن را دارد که آب سرد شده را به سیستم‌های خنک کننده همچون فن کویل‌ها یا سیستم‌های صنعتی برای کاهش دمای فرایندها، انتقال دهند. به بیان دیگر حرارت آب گرم شده را از فن کویل‌ها جذب نمایند و تهویه مطبوع را بر روی آب گرم انجام دهند و آب سرد را به سیستم خنک کننده برگردانند. چیلرها بر اساس مکانیزم انتقال حرارت به دو دسته‌‌ی اصلی چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند. که در ادامه با چیلر جذبی آشنا می شوید.



معرفی چیلر جذبی


یکی از انوع چیلرها، چیلر جذبی است که از چرخه تبرید جذبی استفاده کرده و با بهره گیری از حرارت حاصل از شعله مستقیم، عمل سرما سازی را صورت می دهد.


چیلر جذبی همانند سیستم های سرمایشی با فرایند تبخیر کار می کند. به همین دلیل برای آنکه فرایند تبخیر صورت بگیرد، این دستگاه می بایست گرما دریافت نماید تا بتواند در نهایت موجب سرمایش شود.


با توجه به قوانین ترمودینامیکی می دانیم که با کاهش فشار می توانیم عمل تبخیر را در دماهای پایین نیز ایجاد کنیم. نحوه عملکرد واحد تبخیر چیلر( اواپراتور) نیز بر همین اصل استوار است . بدین معنی که ماده مبرد چیلرهای جذبی که اغلب آب است در داخل اواپراتور که دارای فشار خلاء می باشد در دمای پایین تبخیر شده و حرارت مورد نیاز تبخیر خود را از محیط اطراف اواپراتور دریافت می نماید و در نتیجه این عمل محیط اطراف اواپراتور سرد می شود.


چیلر جذبی بر خلاف چیلرها تراکمی که با برق کار می کند، برای تولید سرما از انرژی حرارتی استفاده می کند. سیستم چیلرهای جذبی بدین نحو است که انرژی گرمایی در ژنراتور، آب محلول در لیتوم بروماید را به بخار تبدیل می کند. این بخار وارد کندانسور می شود و به محض تماس با کویل های آب برج خنک کننده تقطیر شده و به اواپراتور می رود. آب تقطیر شده در اوپراتور حرارت مورد نیاز را از کویل های سیستم تهویه که معمولا آب است میگیرد و به بخار تبدیل میشود. آب ناشی از انجام این پروسه در ابزوربر جذب لیتوم بروماید می شود. سپس پمپ سولوشن, لیتیوم بروماید رقیق شده را به ژنراتور میفرستد. لیتیوم بروماید خشکی که در ژنراتور مانده برای جذب و رقیق نمودن آب به ابزوربر برمیگردد.

  • Elnaz Baher

سیستم تهویه مطبوع قابل حمل (PAC) یا همان کولر گازی پرتابل، یک سیستم هوای مطبوع قابل حمل با قابلیت حمل مناسب برای خنک کردن یک فضاست. آن ها معمولا روی زمین قرار می گیرند و به راحتی قابلیت جا به جا شدن در فضاهای مختلف را دارند. همچنین برخی از این مدل ها دارای چرخ هایی هستند که امکان جا به جایی آسان ان ها را فراهم می سازند. اما در این میان ممکن است برخی از افراد در ارتباط با میزان مصرف انرژی کولر گازی پرتابل بی اطلاع باشند. ما در این مطلب به بررسی میزان مصرف میزان انرژی کولر گازی پرتابل در مقایسه با کولر گازی معمولی خواهیم پرداخت.



مصرف انرژی کولر گازی پرتابل


بسته به اندازه آن ها (ظرفیت خنک کننده در Btuh) ، مصرف انرژی کولر گازی پرتابل می تواند به اندازه یک هشتم مصرف انرژی کولر گازی معمولی باشد. اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که این کولر گازی تنها یک منطقه را خنک خواهد کرد، به این معنا که شما برای خنک کردن سایر نقاط منزل به سیستم های دیگری نیاز دارید.

اما در کل در مصرف انرژی کولر گازی پرتابل باید بگوییم که این خنک کننده منطقه ای می تواند در صرفه جویی در مصرف انرژی موثر باشد. بسته به فعالیت هایی که در اتاق های مختلف انجام می دهید، شاید لازم نباشد که همه آنها را به شدت خنک نگه دارید. این بدان معنیست که یک کولر گازی پرتابل می تواند کارساز باشد.

گاهی اوقات استفاده از یک پنکه سقفی در سایر فضاها می تواند به قدر کفایت برای گردش هوا کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، نیازی به خنک کردن کل خانه در هنگام شب نیست، لذا می توانید از کولر گازی پرتابل استفاده کرده و آن را در اتاق خواب خود قرار دهید تا تنها اتاقی که در آن حضور دارید، خنک شود.



این نکته را مد نظر داشته باشید که یک کولر گازی پرتابل، برای تامین سرمایش می بایست لوله هایی متصل به هوای بیرون پنجره داشته باشد. البته بسیاری از پنجره ها با انواع و اقسام مدل کولر گازی پرتابل سازگاری دارند. اینها به طور معمول به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در پنجره های کشویی عمودی یا افقی قرار بگیرند.

اگر فعالیتی پر انرژی انجام می دهید و می خواهید هوای خنک به طور مستقیم به شما برسد، می توانید یک کولر گازی قابل حمل خریداری نمایید و مطمئن باشید که مصرف انرژی کولر گازی پرتابل از کولر گازی معمولی کمتر خواهد بود.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که رطوبت هوا در منطقه زندگی شما زیاد است و این برای شما مشکلی بزرگ تلقی می شود، از مدلی استفاده نمایید که قابلیت رطوبت زدایی دارد.



  • Elnaz Baher