درباره سیستم های تهویه مطبوع

بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲ ق.ظ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید که چه موقع زمان مناسبی برای استفاده از یک دستگاه رطوبت گیر است؟ دستگاه های رطوبت گیر می توانند هوای خشک را احیا کرده و تمام مشکلات ناشی از رطوبت در هوا را از بین ببرد. اما خوب است از زمان استفاده از یک دستگاه رطوبت گیر آگاه شوید.

بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر: در زمستان یا تابستان
 

دستگاه های رطوبت گیر برای احیای هوای خشک و بدون رطوبت و دور کردن هوای آزار دهنده مورد استفاده قرار می گیرند. اما بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر، چه وقت است؟

 

دستگاه رطوبت گیر
 

شاید تا به امروز فکر می کردید که از دستگاه رطوبت گیر تنها در استخرها استفاده می کنند، اما باید بگوییم که این دستگاه می تواند در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و رطوبت را از فضا بزداید. برای اینکه به شما کمک کرده باشیم، لازم است نکات مهم برای استفاده از رطوبت گیر را بدانید.
 

در پاسخ به سوال بهترین زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر چه وقت است، باید بگوییم که جواب کلی به میران رطوبت فضا بستگی دارد و باید بدانید که این دستگاه می تواند در هر فصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای رسیدن به سطح مطلوبی از هوای بدون رطوبت در خانه، به یک دستگاه رطوبت گیر نیاز دارید. استفاده از این دستگاه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، وضعیت خانه و البته عادات و سبک زندگی شما بستگی دارد.
 

برخی از این دستگاه ها به خوبی عمل می کنند و می توانند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و از طرفی برای از بین بردن باکتری های موجود در خانه عملکرد بالایی دارند. این دستگاه برای بیماران آسمی و از بین بردن حساسیت و کپک ها بسیار مفید هستند.
 

خوب است بدانید که رطوبت زیاد در تابستان به همان اندازه رطوبت در زمستان برای سلامتی بد و مضر است. این بدان معناست که دستگاه رطوبت گیر هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. اما پیشنهاد می کنیم اگر قصد استفاده از این دستگاه در تابستان را دارید، بهتر است از باز کردن پنجره خودداری نمایید. این کار سبب می شود که دستگاه رطوبت گیر به سختی کار کند چرا که هوای داخل اتاق دائما در حال تغییر است.
 

البته توجه داشته باشید که هوای بسیار خشک برای گلو ضرر دارد و موجب تحریک آن می شود. اگر از دهان نفس می کشید و در طول روز خشکی گلو را زیاد تجربه می کنید، می توانید دستگاه را تنها چند بار در طول روز روشن کنید. فضای زیادی خشک می تواند باعث خشکی پوست و بینی می شود.
لازم است شما به تنظیمات دستگاه رطوبت گیر خود توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها مطابق با تغییرات دمای محیط داخلی فصلی تنظیم شده اند.

 

زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر  : استفاده از دستگاه رطوبت گیر در تابستان
 

هوا در تابستان گرم است و ممکن است به دلیل استفاده از کولر آبی مرطوب شود و احساس راحتی در طول روز و شب غیرممکن سازد. باز کردن پنجره می تواند ایده خوبی باشد تا زمانی که حشره ها درون اتاقتان به پرواز در آیند و یا اینکه هوای گرم درون اتاق شما بچرخد. خرید یک دستگاه رطوبت گیر در ماه های تابستان به شما کمک می کند تا در روز از آرامش در خانه لذت ببرید و در تمام طول شب بخوابید.
اما اگر نگران خشک شدن پوست خود به دلیل استفاده از دستگاه رطوبت گیر هستید، می توانید آن را برای چند ساعت در روز روشن کنید.

دستگاه رطوبت گیر
 

زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر : استفاده از دستگاه رطوبت گیر در زمستان
 

استفاده از دستگاه رطوبت ساز در زمستان برای افرادی که متوجه رشد کپک شده اند، گزینه رایجی محسوب می شود. کپک از آب و هوای خنک و رطوبت موجود در آن پدید می آید. بنابراین، خرید یک دستگاه رطوبت گیر برای مقابله با رطوبت و رشد کپک مناسب است.

اگر خانه یا منطقه شما بسیار سرد است. سپس در استفاده از دستگاه رطوبت گیر در تمام زمستان با احتیاط عمل کنید. هوا می تواند برای استفاده از رطوبت گیر سرد بوده و عملکرد آن را مختل سازد. چنانچه هوا بسیار سرد باشد، رطوبت گیر می تواند آسیب دیده و شکسته شود.
شما می توانید برای محافظت از دستگاه، آن را تنها چند ساعت در روز روشن کرده تا ضمن ایجاد فضایی مناسب، خانه ای گرم و به دور از رشد کپک داشته باشید.

 

سخن پایانی
 

در نهایت باید بگوییم که زمان استفاده از دستگاه رطوبت گیر به فصل خاصی منتهی نمی شود و شما می توانید از آن برای مقابله با کپک و رطوبت در خانه استفاده نمایید. چنانچه قصد خرید دستگاه رطوبت گیر را دارید، می توانید از امکان فروش اقساطی این دستگاه استفاده کرده و با پرداخت اقساطی این وسیله را خریداری نمایید.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۵/۲۳
  • ۲۹۴ نمایش
  • Elnaz Baher

خرید رطوبت گیر

رطوبت گیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی