درباره سیستم های تهویه مطبوع

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین اجزای موتورخانه ساختمان ها را به شما معرفی کنیم، می بایست به دیگ آب گرم اشاره نماییم. دیگ های آب گرم با توجه به طراحی و فشار، می توانند دارای انواع و جنس های مختلفی باشند. اما یکی از متداول ترین انواع دیگ ها، دیگ چدنی است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از بهترین انواع دیگ چدنی، به نام دیگ چدنی MI3 آشنا کرده و مدل ها مزایای آن را با یکدیگر برشماریم.

دیگ چدنی MI3، انواع و مزایای آن

معرفی بهترین مدل های دیگ چدنی MI3

دیگ چدنی MI3 مدل Hyper

مدل Hyper: این دسته از دیگ های چدنی MI3 را می توان برای ساختمان های بلند مناسب دانست چراکه بیشترین فشار کاری آن ها حدود ۸ بار است. تعداد پره های به کار گرفته شده در این مدل از دیگ ها، ۸ تا ۱۶ پره است و ظرفیتشان نیز در بازه ای میان ۵۷۳۲۲۲ تا ۱۳۲۷۱۷۰ کیلو کالری می باشد. این دیگ های چدنی با هدف صرفه جویی در میزان انرژی، راندمانی بیشتر از ۹۰% دارند.

دیگ چدنی MI3 مدل M

ادامه در لینک زیر:

http://blog.damatajhiz.com/%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%af%db%8c%da%af-%da%86%d8%af%d9%86%db%8c-mi3-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%af%d8%9f/

  • Elnaz Baher

همه می دانیم تنفس هوای پاک تا چه اندازه برای سلامتی مهم و ضروری است. با این حال ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که با وجود افزایش آلایندگی ها، امکان تنفس هوای پاک وجود ندارد. حتی در پاک ترین محیط ها، فضاها و اتاق ها، هوا می تواند حاوی ذرات آلوده و آلاینده های نامرئی باشد که با چشم مشاهده نمی شوند اما برای سلامتی بسیار مضر هستند و می توانند بیماری هایی را ایجاد یا تشدید نمایند. درست به همین دلیل است که استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با فواید دستگاه تصفیه هوا برای سلامتی آشنا شوید.

فواید دستگاه تصفیه هوا

فواید دستگاه تصفیه هوا

فواید دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا، وسیله ای است که به جذب آلاینده ها، دوده، بو و ذرات معلق موجود در هوا کمک می کند. این دستگاه برای تمامی افرادی که تنفس در هوای پاک را دوست دارند و به ویژه برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی بسیار مفید است. از دستگاه تصفیه هوا می توان در محیط های مختلفی مانند ساختمان های تجاری، مسکونی و … استفاده نمود و تجربه زندگی سالم را از آن خود کرد.

دستگاه تصفیه هوا به فیلتر HEPA مجهز شده است که می تواند به تمیز کردن و تصفیه هوای در گردش کمک شایانی نماید. HEPA نوعی از فیلتر است که هوا را با به دام انداختن ذرات کوچک که در هوا وجود دارند، تصفیه می کند.
براساس گزارشی که از آزمایشات متخصصان به دست آمده، نشان داده شده است که فیلتر HEPA حدود 99.9٪ از ذرات گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا از جمله گرده، دوده و دود سیگار، آلاینده های ناشی از مواد شوینده، موی حیوانات خانگی و … را جذب می کند. البته لازم به ذکر است که در انواع دستگاه تصفیه هوا، فیلترهای مختلفی قرار داده می شود که به جرات یکی از بهترین فیلترها، همین فیلتر HEPA است. اما فواید دستگاه تصفیه هوا کدامند که می توانند به سلامتی کمک کنند؟

آیا تصفیه کننده هوا می تواند به راحت تر نفس کشیدن شما کمک می کند؟

زندگی با افراد سیگاری می تواند تنفس را مشکل سازد، از طرفی همخانه بودن با حیوانات خانگی نیز مشکلات را دوچندان می کند. استفاده از جارو برقی برای حذف آلاینده های موجود در هوا کافی نخواهد بود و نمی تواند برای مبتلایان به آلرژی کارآمد باشد. دستگاه های تصفیه کننده هوا می توانند بدون تولید صدا، به راحتی آلرژن ها، ذرات موجود در هوا و آلاینده ها را بزدایند و هوا را از این ذرات پاک نمایند. بدون دستگاه تصفیه هوا، خانه شما و یا هر فضای دیگری می تواند گرد و غبار و میکروب زیادی جمع کند، که این می تواند منجر به بروز مشکلات جدی برای سلامتی شود.

 

 

ادامه در لینک زیر:

http://blog.damatajhiz.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7/

  • Elnaz Baher

با تمام شدن روزهای گرم سال، فصل استفاده از سیستم های گرمایشی نیز آغاز می شود که یکی از مهم ترین آن ها، پکیج نام دارد. پکیج از جمله سیستم های گرمایشی بسیار محبوب می باشد که امروزه جایگزین موتورخانه شده است. اما مانند هر سیستمی، پکیج ها برای آماده سازی برای استفاده در زمستان، نیاز به اقداماتی دارند که ما قصد داریم در این مطلب به شما روش هواگیری پکیج را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش هواگیری پکیج

با سرد شدن هوا، هیچ کس دوست ندارد در فضایی زندگی کند که سرما تمام وجودش را گرفته است، به همین دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود، اما البته سیستمی که بتواند به خوبی کار کند و هوای گرم را در فضا منتشر نماید!

برای آنکه بتوانید از پکیج گرمایشی خانه استفاده نمایید، می بایست آن را برای زمستان هواگیری کنید. به همین منظور اولین گام این است که به سراغ پمپ پکیج بروید چرا که این قطعه از این سیستم گرمایشی است که طی گذشت زمان از هوا پر می شود و می تواند طی استفاده از رادیاتور، عملکرد آن را با خلل رو به رو کند.

چنانچه هواگیری در پکیج به خوبی صورت نگیرد، در زمان های مختلف هنگام کار، شاهد سر و صداهایی از پکیج خواهید بود. پس بهتر است تمامی مراحل هواگیری پکیج را به خوبی انجام دهید تا بتوانید از این سیستم به خوبی استفاده نمایید.

آموزش هواگیری پکیج

آموزش هواگیری پکیج

حتما بخوانید: علت های گرم نشدن پکیج کدامند؟

مراحل هواگیری پکیج

برای هواگیری پکیج در ابتدا شیر آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود و آب گرم به جریان افتد. سپس می بایست پیچ هواگیری پکیج را بیابید که اغلب در انتهای پمپ قرار گرفته است. دستمالی که می تواند میزان زیادی آب جذب کند را آورده و آن را زیر پیچ هواگیری پکیج قرار دهید؛ در این حالت دستمال می تواند آب خروجی هنگام هواگیری را جذب نماید. البته برخی ها یک سطل و یا ظرف نیز زیر دستشان قرار می دهند تا قطره ای آب هم روی زمین نریزد.

 

منبع:

http://blog.damatajhiz.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%87%d9%88%d8%a7%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac/

  • Elnaz Baher

با شروع فصل سرما، بسیاری از افراد به فکر روشن کردن شوفاژ و یا استفاده از سیستم های گرمایشی مختلفی می افتند. استفاده از رادیاتورهای شوفاژ می تواند روشی عالی برای گرم کردن خانه با توجه به ظاهر اتاق های مختلف باشند. امروزه دیگر لازم نیست که به اندازه و سبک رادیاتوری که قصد خرید یا تعویض آن را دارید، محدود شوید، چرا که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند که با سلیقه شما مطابقت خواهند داشت و می توانند مقدار مناسبی از گرما را برای فضای مد نظرتان ایجاد نمایند. در این مطلب شما راهنمای خرید بهترین رادیاتور شوفاژ را در اختیار خواهید گرفت تا بر این اساس بتوانید ارزانترین رادیاتور شوفاژ را برای فضا مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای خرید بهترین و ارزانترین رادیاتور شوفاژ

برای آنکه بتوانید بهترین و ارزانترین رادیاتور شوفاژ را خریداری نمایید، باید به سوالات متعددی پاسخ دهید که ما در ادامه مطلب آن سوالات مهم  را در اختیارتان قرار می دهیم.

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

به چه تعداد و چه اندازه رادیاتور نیاز دارم؟

همان طور که می دانید، انتخاب و خرید رادیاتور زیبا و شکیل، این روزها کار آسانی شده است و دیگر لازم نیست تا یک رادیاتور بسیار بزرگ را برای فضایی کوچک خریداری نمایید. امروزه کافیست کمی دست به کار شده و بررسی هایی را صورت دهید تا بتوانید تعداد رادیاتورهای مورد نیازتان را به دست آورید. شرایط دمای داخلی و خارجی ساختمان، ارتفاع از کف، میزان انرژی هایی که هدر می روند، نوع مصالح به کار رفته در ساختمان، حجم هوای ورودی، طبقه فضای مورد نظر، تعداد نفرات ساکن در فضا همگی در تعیین بار گرمایی رادیاتورها دخیل هستند. برای محاسبه مقدار رادیاتور مورد نیاز برای هر یک از فضاهای ساختمان خود می توانید علاوه بر استفاده از نظرات و محاسبات کارشناسی مهندسین تاسیسات به محاسبات تقریبی ارائه شده در صفحه اول کتگوری رادیاتورهای آلومینیومی یا رادیاتورهای فولادی سایت دماتجهیز نیز مراجعه فرمائید. توجه داشته باشید که هنگام خرید و تعیین تعداد رادیاتور، می بایست به این موارد دقت نمایید.

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

شوفاژ رادیاتور را باید کجا نصب کنم؟

شاید برای آنکه هزینه های مربوط به رادیاتور شوفاژ تقلیل یابد، سوالات متعددی از خود بپرسید که یکی از آن ها قطعا، محل نصب مناسب رادیاتور است، چرا که در صورت انتخاب مکانی نامناسب، احتمالا نمی توانید کارایی خوبی را از سیستم گرمایشی خود شاهد باشید.

برای تبادل انرژی بهتر بین رادیاتور و فضای مورد نظر، بهتر است رادیاتورهای خود را همیشه در زیر پنجره (منظور پنجره ای است که به فضای سرد بیرون باز می شود) و در فضاهای میانی واحد خود نزدیک به درب ورودی واحد و کلا هرجایی که از آنجا هوای سرد به داخل نفوذ می کند، نصب نمائید.

نوع دیوار فضای مورد نظرتان، سر نخ های مختلفی را در ارتباط با انتخاب رادیاتور و محل نصب آن به شما می دهد. از نظر ایستایی و استاتیک نصب رادیاتور اگر دیوارهای سنگی و آجری داشته باشید، به راحتی رادیاتورهای بزرگی را روی آنها نصب نمائید.

اگر دیوار از گچ با فضای توخالی در پشت آن ساخته شده، لازم است که محل اتصال گل میخ ها را مشخص کنید. گل میخ ها قویترین قسمت دیوار شما در این حالت هستند که برای نصب رادیاتور به آن ها نیاز دارید.

سعی کنید رادیاتور خود را در پشت وسایل بزرگی مانند مبلمان قرار ندهید چرا که در این صورت از چرخش و ورود گرما در فضای اتاق جلوگیری می شود. اگر آن را بر روی یک دیوار خارجی نصب کرده اید، عایق بندی را فراموش نکنید.

 

ادامه مطلب :

http://blog.damatajhiz.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%b4%d9%88%d9%81%d8%a7%da%98/

  • Elnaz Baher