درباره سیستم های تهویه مطبوع

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

کولر گازی سامسونگ اینورتر این روزها بیشترین مشتری را در بازار دارد و این به دلیل برند برتر بودن، مصرف برق کمتر و داشتن ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد است.

اگر شما هم این روزها به دنبال خرید یک مدل کولر گازی سامسونگ اینورتر هستید، می توانید از میان اسپلیت های سامسونگ سری گود وان، ویندفری، بوراکای و مدل های ایستاده مدل مورد نظرتان را انتخاب کرده و از امکانات عالی و مصرف برق کم محصول مورد نظر بهره ببرید.

در میان مدل های مختلف کولر گازی اینوتر سامسونگ که نام بردم، کولرهای سری گود وان جز پرفروش ترین های بازار محسوب می شوند که در ادامه می خواهم ویژگی های منحصر به فرد آن را معرفی کنم.

کولر گازی سامسونگ اینورتر سری گود وان

کولر اسپلیت اینورتر سامسونگ گود وان از جمله پیشرفته ترین مدل های اسپلیت سامسونگ است که در 4 ظرفیت 10، 13، 19 و 25هزار بی تی یو بر ساعت با قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش تولید می شود.

کولر گازی سامسونگ اینورتر گود وان
کولر گازی سامسونگ اینورتر گود وان

این مدل کولر گازی اسپلیت سامسونگ مانند سایر کولرهای گازی اینورتر، مجهز به کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410a است؛ اما آنچه این سری از اسپلیت های سامسونگ را از بقیه مدل ها متمایز می کند ویژگی های منحصر به فرد دستگاه است.

ویژگی ها و امکانات کولر گازی سامسونگ اینورتر گود وان

مجهز به سیستم خنک کننده سریع و حالت خواب راحت
دارای کمپرسور VTR با قابلیت کارکرد تا دمای 54 درجه سانتیگراد مجهز به روکش محافظ فین ها
طراحی سه وجهی ویژه مدل گود وان با افزایش قدرت پرتاب باد تا 14 متر
امکان مکش هوای بیشتر با افزایش سطح دریچه مکش
گردش بیشتر جریان هوا با تعبیه فن بزرگتر در دستگاه
عریض تر شدن دریچه خروجی هوا
فیلتراسیون کامل هوا با فیلتر سه لایه Easy با پوشش ضد باکتری
دارای پنل کریستالی براق با نمایشگر مخفی دما و تایمر 24 ساعته

با این وصف پیش به سوی خرید کولر گازی سامسونگ اینورتر سری گود وان که می توانید از طریق لینک کولر گازی در سایت دماتجهیز به این محصولات دسترسی داشته باشید.

  • Elnaz Baher

انواع فن کویل به عنوان سیستم تهویه مطبوع محبوب سازندگان و صاحبان پروژه های ساختمانی بزرگ، در مواقعی که بخواهند درجه حرارت هر فضا در ساختمان به صورت جداگانه قابل کنترل باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

فن کویل زمینی دماتجهیز
فن کویل زمینی دماتجهیز

همچنین استفاده از فن کویل به عنوان سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها، از انتقال و جابه جایی هوا و آلودگی ها بین فضاهای مختلف ساختمان جلوگیری می کند.
اگر قصد دارید از فنکویل ها برای خنک و گرم کردن محیط زندگی خود استفاده کنید در انتخاب فنکویل باید به یک سری فاکتورها توجه کنید که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

معیارهای مهم در انتخاب فن کویل

نوع: پیش از هر چیزی بایستی به نوع فن کوئل مورد نیاز توجه کنید که با توجه به نوع کاربری و موقعیت نصب تفاوت می کند.
امروزه فنکوئل ها در انواع مختلف فن کویل زمینی ، سقفی، سقفی زمینی، کانالی، کاستی و دیواری موجود می باشند که نوع زمینی به صورت روبه روزن، بالازن و مورب زن تولید می شود.
همچنین فنکویل کاستی در دو نوع مختلف کاستی چهار طرفه و کاستی یک طرفه تولید و عرضه می شود که نوع اول به دلیل دهش و پخش هوا از چهار جهت و نوع دوم به دلیل دهش هوا از یک طرف به این عنوان شناخته می شود.
ظرفیت: مهم ترین مشخصه و ویژگی فن کوئل ها، ظرفیت است که نشان دهنده حجم هوادهی فنکوئل (بر حسب فوت مکعب) در یک دقیقه می باشد. معمولا در این خصوص معیار محاسبات، دور متوسط فنکویل می باشد که براساس مساحت واحد ساختمانی بایستی مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
جدولی که در سایت دماتجهیز در قسمت فن کویل ها قرار داده ایم به شما نشان می دهد که هر ظرفیت فن کوئل مناسب واحد ساختمانی با چه متراژی است.
ابعاد: پارامتر مهم بعدی در انتخاب تجهیزات ساختمانی خصوصا سیستم های تهویه مطبوع و فنکوئل ها، اندازه و سایز دستگاه است.
در این میان اندازه و سایز فن کویل ، در صورت انتخاب مدل های سقفی و کاستی که نیاز به نصب در داخل سقف را دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند که بایستی در نظر داشته باشید.
  • Elnaz Baher

کولر گازی سامسونگ با تنوع و کیفیت بالایی که دارد یکی از محبوب ترین برندهای کولر گازی در ایران و جهان محسوب می شود.

کولر اسپلیت های سامسونگ در انواع مختلف دیواری و ایستاده در ظرفیت های 10هزار الی 50 هزار بی تی یو بر ساعت با بهره گیری از قطعات اولیه با کیفیت و متنوع تولید می شوند تا رضایت مصرف کنندگان با سلایق و نیازهای مختلف را جلب کنند.
کولر گازی سامسونگ


اسپلیت های سامسونگ از لحاظ عملکرد در دو مدل مختلف سرد و گرم و فقط سرد عرضه می شوند که همین موضوع هم می تواند دلیل محبوبیت کولرهای سامسونگ باشد.

معمولا در مناطقی با اقلیم حاره ای کولر گازی با قابلیت ایجاد سرمایش کاربرد دارد و در مناطقی با آب و هوای معتدل کولر گازی با قابلیت ایجاد سرما و گرما که کولر گازی سامسونگ با برخورداری از هر دو نوع می تواند کاملا نیاز مصرف کنندگان را پاسخگو باشد.

اما اصلی ترین جز یک کولر گازی که محصولات مختلف را از هم متمایز می کند، کمپرسور و گاز مبرد است. سامسونگ از این لحاظ هم محصولات خود را با تنوع طراحی و ارائه کرده است.

کولر گازی سامسونگ و گاز مبرد

سامسونگ در تولید کولرهای گازی خود معمولا از دو نوع گاز مبرد رایج  R410a و R22 بهره می برد. آنچه قابل توجه است به کار گیری گاز مبرد R410a  دوستدار محیط زیست است که در اغلب محصولات جدید سامسونگ به کار برده شده است.

کولر گازی سامسونگ و کمپرسور

به طور کلی شرکت سامسونگ در تولید کولرهای گازی و اسپلیت های خود از انواع کمپرسورهای روتاری، اسکرال و پیستونی استفاده می کند که در این میان کمپرسور روتاری رایج ترین نوع بوده است.

اما چند سالی است نوع دیگری از کمپرسور با نام کمپرسور اینورتر 8 قطبی که ابداع خود سامسونگ است به جمع کمپرسورهای به کار برده شده در کولرهای گازی سامسونگ اضافه شده است. فناوری کمپرسور اینورتر ۸ قطبی سامسونگ به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.
  • Elnaz Baher

این روزها بسیاری به دنبال قیمت کولر گازی و خرید این کالای سودمند هستند در حالی که از نحوه کار آن هیچ اطلاعاتی ندارند.

شما عزیزان برای اطلاع از قیمت کولر گازی و مقایسه مدل های مختلف آن با یکدیگر و خرید کولر گازی کم مصرف می توانید به سایت دماتجهیز مراجعه کنید

اگر شما هم جز عزیزانی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارند در این مطلب قصد دارم به شما با زبان ساده در خصوص نحوه عملکرد آن توضیح دهم:


قیمت کولر گازی و نحوه عملکرد آن


همانطور که می دانید سال گذشته قیمت کولر گازی با افزایش نرخ ارز، افزایش چشم گیری پیدا کرد. با مراجعه به سایت دماتجهیز از جدیدترین قیمت ها اطلاع کسب کنید و در صورت نیاز خرید هوشمندانه ای را ثبت کنید.

با این وجود هنوز کولر گازی به دلیل سیستم خنک کنندگی بدون عیب و نقص و نصب آسان کولر گازی محبوب ترین سیستم تهویه مطبوع در ایران محسوب می شود.

اما نحوه عملکرد کولرهای گازی و اسپلیت به این صورت است که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز با جذب گرمای محیط، تولید سرما کرده و محیط زندگی شما را خنک می کند.

نحوه عملکرد کولر گازی
نحوه عملکرد کولر گازی


مراحل نحوه عملکرد کولرهای گازی


کولر گازی یا اسپلیت از دو جز یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده است که طبق مراحل زیر هوای محیط را خنک می نماید:

  • ابتدا گاز خنک کننده که عمدتا گاز R22 یا R410a است درون کمپرسور یونیت داخلی متراکم شده و با فشار به سمت کنداسور می رود.
  • گاز فشرده شده در کنداسور گرمای خود را از دست می دهد و تبدیل به مایع می شود.
  • مایع خروجی از کندانسور از لوله مویی یا شیر انبساط عبور کرده و دچار افت فشار شدید می شود که در اثر این افت فشار حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود گرفته و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می شود.
  • مبرد در محل اواپراتور ( تبخیر کننده ) تحت تأثیر دمای محیط، تبخیر و دوباره تبدیل به گاز می شود. در این مرحله مبرد سرمای خود را به محیط یا همان لوله های اواپراتور پس می دهد.
  • در این مرحله هوای محیط با گردش پروانه فن داخلی (فن ایندور) ازیک سمت یونیت داخلی وارد شده  و پس از عبوراز بین لوله های اوپراتور، سرد شده و از سمت دیگر به داخل اتاق هدایت می شود.
  • گاز مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکش شده و این سیکل ادامه پیدا می کند.
  • Elnaz Baher