درباره سیستم های تهویه مطبوع

این روزها بسیاری به دنبال قیمت کولر گازی و خرید این کالای سودمند هستند در حالی که از نحوه کار آن هیچ اطلاعاتی ندارند.

شما عزیزان برای اطلاع از قیمت کولر گازی و مقایسه مدل های مختلف آن با یکدیگر و خرید کولر گازی کم مصرف می توانید به سایت دماتجهیز مراجعه کنید

اگر شما هم جز عزیزانی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارند در این مطلب قصد دارم به شما با زبان ساده در خصوص نحوه عملکرد آن توضیح دهم:


قیمت کولر گازی و نحوه عملکرد آن


همانطور که می دانید سال گذشته قیمت کولر گازی با افزایش نرخ ارز، افزایش چشم گیری پیدا کرد. با مراجعه به سایت دماتجهیز از جدیدترین قیمت ها اطلاع کسب کنید و در صورت نیاز خرید هوشمندانه ای را ثبت کنید.

با این وجود هنوز کولر گازی به دلیل سیستم خنک کنندگی بدون عیب و نقص و نصب آسان کولر گازی محبوب ترین سیستم تهویه مطبوع در ایران محسوب می شود.

اما نحوه عملکرد کولرهای گازی و اسپلیت به این صورت است که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز با جذب گرمای محیط، تولید سرما کرده و محیط زندگی شما را خنک می کند.

نحوه عملکرد کولر گازی
نحوه عملکرد کولر گازی


مراحل نحوه عملکرد کولرهای گازی


کولر گازی یا اسپلیت از دو جز یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده است که طبق مراحل زیر هوای محیط را خنک می نماید:

  • ابتدا گاز خنک کننده که عمدتا گاز R22 یا R410a است درون کمپرسور یونیت داخلی متراکم شده و با فشار به سمت کنداسور می رود.
  • گاز فشرده شده در کنداسور گرمای خود را از دست می دهد و تبدیل به مایع می شود.
  • مایع خروجی از کندانسور از لوله مویی یا شیر انبساط عبور کرده و دچار افت فشار شدید می شود که در اثر این افت فشار حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود گرفته و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می شود.
  • مبرد در محل اواپراتور ( تبخیر کننده ) تحت تأثیر دمای محیط، تبخیر و دوباره تبدیل به گاز می شود. در این مرحله مبرد سرمای خود را به محیط یا همان لوله های اواپراتور پس می دهد.
  • در این مرحله هوای محیط با گردش پروانه فن داخلی (فن ایندور) ازیک سمت یونیت داخلی وارد شده  و پس از عبوراز بین لوله های اوپراتور، سرد شده و از سمت دیگر به داخل اتاق هدایت می شود.
  • گاز مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکش شده و این سیکل ادامه پیدا می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی