درباره سیستم های تهویه مطبوع

بهترین رادیاتور شوفاژ کدام است؟

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۶ ب.ظ

با شروع فصل سرما، بسیاری از افراد به فکر روشن کردن شوفاژ و یا استفاده از سیستم های گرمایشی مختلفی می افتند. استفاده از رادیاتورهای شوفاژ می تواند روشی عالی برای گرم کردن خانه با توجه به ظاهر اتاق های مختلف باشند. امروزه دیگر لازم نیست که به اندازه و سبک رادیاتوری که قصد خرید یا تعویض آن را دارید، محدود شوید، چرا که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند که با سلیقه شما مطابقت خواهند داشت و می توانند مقدار مناسبی از گرما را برای فضای مد نظرتان ایجاد نمایند. در این مطلب شما راهنمای خرید بهترین رادیاتور شوفاژ را در اختیار خواهید گرفت تا بر این اساس بتوانید ارزانترین رادیاتور شوفاژ را برای فضا مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای خرید بهترین و ارزانترین رادیاتور شوفاژ

برای آنکه بتوانید بهترین و ارزانترین رادیاتور شوفاژ را خریداری نمایید، باید به سوالات متعددی پاسخ دهید که ما در ادامه مطلب آن سوالات مهم  را در اختیارتان قرار می دهیم.

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

به چه تعداد و چه اندازه رادیاتور نیاز دارم؟

همان طور که می دانید، انتخاب و خرید رادیاتور زیبا و شکیل، این روزها کار آسانی شده است و دیگر لازم نیست تا یک رادیاتور بسیار بزرگ را برای فضایی کوچک خریداری نمایید. امروزه کافیست کمی دست به کار شده و بررسی هایی را صورت دهید تا بتوانید تعداد رادیاتورهای مورد نیازتان را به دست آورید. شرایط دمای داخلی و خارجی ساختمان، ارتفاع از کف، میزان انرژی هایی که هدر می روند، نوع مصالح به کار رفته در ساختمان، حجم هوای ورودی، طبقه فضای مورد نظر، تعداد نفرات ساکن در فضا همگی در تعیین بار گرمایی رادیاتورها دخیل هستند. برای محاسبه مقدار رادیاتور مورد نیاز برای هر یک از فضاهای ساختمان خود می توانید علاوه بر استفاده از نظرات و محاسبات کارشناسی مهندسین تاسیسات به محاسبات تقریبی ارائه شده در صفحه اول کتگوری رادیاتورهای آلومینیومی یا رادیاتورهای فولادی سایت دماتجهیز نیز مراجعه فرمائید. توجه داشته باشید که هنگام خرید و تعیین تعداد رادیاتور، می بایست به این موارد دقت نمایید.

راهنمای خرید ارزانترین رادیاتور شوفاژ

شوفاژ رادیاتور را باید کجا نصب کنم؟

شاید برای آنکه هزینه های مربوط به رادیاتور شوفاژ تقلیل یابد، سوالات متعددی از خود بپرسید که یکی از آن ها قطعا، محل نصب مناسب رادیاتور است، چرا که در صورت انتخاب مکانی نامناسب، احتمالا نمی توانید کارایی خوبی را از سیستم گرمایشی خود شاهد باشید.

برای تبادل انرژی بهتر بین رادیاتور و فضای مورد نظر، بهتر است رادیاتورهای خود را همیشه در زیر پنجره (منظور پنجره ای است که به فضای سرد بیرون باز می شود) و در فضاهای میانی واحد خود نزدیک به درب ورودی واحد و کلا هرجایی که از آنجا هوای سرد به داخل نفوذ می کند، نصب نمائید.

نوع دیوار فضای مورد نظرتان، سر نخ های مختلفی را در ارتباط با انتخاب رادیاتور و محل نصب آن به شما می دهد. از نظر ایستایی و استاتیک نصب رادیاتور اگر دیوارهای سنگی و آجری داشته باشید، به راحتی رادیاتورهای بزرگی را روی آنها نصب نمائید.

اگر دیوار از گچ با فضای توخالی در پشت آن ساخته شده، لازم است که محل اتصال گل میخ ها را مشخص کنید. گل میخ ها قویترین قسمت دیوار شما در این حالت هستند که برای نصب رادیاتور به آن ها نیاز دارید.

سعی کنید رادیاتور خود را در پشت وسایل بزرگی مانند مبلمان قرار ندهید چرا که در این صورت از چرخش و ورود گرما در فضای اتاق جلوگیری می شود. اگر آن را بر روی یک دیوار خارجی نصب کرده اید، عایق بندی را فراموش نکنید.

 

ادامه مطلب :

http://blog.damatajhiz.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%b4%d9%88%d9%81%d8%a7%da%98/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۷/۰۸
  • ۲۰۵ نمایش
  • Elnaz Baher

شوفاژ رادیاتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی