درباره سیستم های تهویه مطبوع

هود آشپزخانه یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است که بدون آن مجبور می شوید دود و بخار ناشی از پخت و پز و بوی غذاهای مختلف را تحمل کنید.
همچنین بدون حضور هود آشپزخانه در بالای اجاق گاز، خیلی زودتر از حد معمول چربی روی دیوارها و سقف آشپزخانه شما رسوب می کند که این هم می تواند بسیار آزار دهنده باشد.
بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی علاوه بر خرید هود آشپزخانه مناسب بایستی به فکر نگهداری از این وسیله مهم و حیاتی هم باشید. عدم استفاده صحیح از هود و مراقبت نکردن از آن ممکن است باعث خرابی این وسیله شود.

نگهداری از هود آشپزخانه

قصد دارم در این مطلب راههای نگهداری از هود و هواکش آشپزخانه را یاد آوری کنم تا عمر هود شما افزایش پیدا کرده و دیرتر شما را به دردسر بیندازد.

نکات مهم برای حفظ و نگهداری هود آشپزخانه

1. نکته مهم و اساسی در خصوص افزایش عمر و کارایی هود و هواکش آشپزخانه، فاصله استاندارد هود از اجاق گاز است که حداقل 70 سانتیمتر می باشد.
باید گفت فاصله خارج از استاندارد، به هود آشپزخانه آسیب های جدی وارد کرده و از عمر آن می کاهد. از مشکلاتی که ممکن است بروز کند می توان به اختلال در عملکرد هود، آسیب به صفحه لمسی، ذوب شدن کلیدها، سوختن فیلتر آلومینیومی و سوختن موتور دستگاه اشاره کرد که بر اثر حرارت بالا روی می دهد.
2. هنگامی که اجاق گازتان روشن است حتما هود را روشن نگه دارید تا گرما و حرارت اجاق به هود شما آسیب وارد نکند.
3. به نظافت هود اهمیت بدهید و توجه داشته باشید حین تمیز کردن هود، این وسیله خاموش باشد. ضمنا صبر کنید هود کاملا خنک شود و پس از آن اقدام تمیز کردن آن کنید.
برای نظافت استیل هود هم از مواد شوینده غیر اسیدی استفاده کنید تا رنگ استیل به مرور زمان تغییر نکند. به علاوه صفحه نمایش هود را با دستمال نمناک پاک کرده و بگذارید کاملا خشک شود.
4. نظافت فیلتر هود در بهبود کارایی این دستگاه پس از گذشت زمان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ از این روی در فاصله زمانی مشخص آنرا تمیز یا تعویض نمایید. در خصوص مدت زمان نظافت یا تعویض فیلتر حتما از فروشنده یا نصاب سوال بفرمایید.
5. برای بهبود عملکرد هود و افزایش عمر دستگاه فن آنرا هر چند وقت یکبار با مایع شوینده مناسب تمیز کنید.
6. برای افزایش عمر هود پیشنهاد می کنیم اگر اجاق گازتان مدام روشن است حتما از هود آشپزخانه مورب به جای شومینه ای یا زیر کابینتی استفاده نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی