درباره سیستم های تهویه مطبوع

آیا کولر گازی ضرر دارد؟

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که بتوانید در هوای گرم تابستانی از کولر گازی استفاده نمایید، می توانید آب و هوای گرم و داغ تابستانی را به آسودگی پشت سر بگذارید. اما گاهی ممکن است به دلیل قرار گیری مداوم و بیش از حد در مسیر کولر گازی، احساس سرمای بیش از اندازه کنید و از خود بپرسید آیا این سیستم اصلا برای شما لازم هست یا خیر؟



کولر گازی خوب است یا بد؟


بدون تردید نبود کولر گازی در روزهای داغ و عرق ریز تابستانی غیر قابل تصور است. اما آیا استفاده مدام از کولر گازی خوب است؟

دکتر Clifford Bassett، موسس و مدیر پزشکی آلرژی و مراقبت از آسم در نیویورک، نویسنده کتاب راه حل جدید آلرژی، در این رابطه می گوید: لزوما نه!
در حقیقت، اگر شما فردی هستید که به آلرژی های محیطی مبتلاست، یک کولر گازی در واقع می تواند با فیلتر گردن برخی از گرده ها و آلودگی های محیطی،  نشانه های آلرژی را در شما کمتر نماید.
دنیساس فاسترائوارو، پزشک متخصص آلرژی و ایمونولوژی، سیستم بهداشتی Montefiore می گوید: "پیدا کردن و خرید کولر گازی که امکاناتی نظیر فیلتراسیون هوا را دارد، اتفاقا می تواند بسیار مفید باشد."
دکتر Basset می گوید که لازم است تا کولر گازی خود را مطابق با دستورالعمل های ذکر شده، تمیز کنید. اگر کولر گازی را تمیز نکرده و فیلترهای آن را تعویض ننمایید، آلودگی را در هوا نشر خواهید داد و این به ضرر شما خواهد بود.


تهویه مطبوع همچنین می تواند رطوبت هوا را کاهش دهد، که می تواند برای افراد مبتلا به آسم یا آلرژی های قالب مفید باشد. او می گوید: "در تابستان، رطوبت می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد."  اما در نهایت آنچه که مهم است، تمیز کردن کولر گازی و تعویض فیلترهای آن می باشد.
دکتر Ferastraoaru می گوید: در برخی موارد، اگر شما در یک ساختمان آپارتمانی زندگی می کنید، ممکن است هوا از طریق مجرای مجزا از یک آپارتمان به دیگری پخش شود.

او می گوید: "به طور بالقوه آلرژن های مختلفی نظیر گرد و غبار، موی بدن گربه و سگ، ممکن است در هوا پراکنده شده و علائم بیماری شما را تشدید نمایند."
بنابراین گاهی لازم است تا به منظور جلوگیری از مشکلات جدی، یک دستگاه تصفیه هوا نیز در خانه نصب نمایید.

بر طبق گفته مراکز کنترل بیماری در موارد بسیار شدید، آب در واحدهای تهویه مطبوع در ساختمان های بزرگ می تواند شامل نوعی از باکتری هایی به نام Legionellaباشد و چنانچه افراد در تماس با این باکتری باشند، به بیماری مبتلا خواهند شد. طبق گزارش CDC، در سال 2015، 6000 مورد مبتلا به بیماری Legionnaires در ایالات متحده دیده شد.
بر اثر این حساسیت شدید، یک نفر از هر نفر نفر جان خود را از دست می دهد.   اگر چه این به نظر می رسد واقعا ترسناک است، خبر خوب این است که دستگاه تهویه مطبوع خانه و ماشین از آب برای خنک کردن هوا استفاده نمی کند.

دکتر باست می گوید: برای برخی از افراد مبتلا به آلرژی بینی یا سینوسی، تغییر دما و رطوبت می تواند غشاهای بینی آنان را تحریک کند. او می گوید که این تحریک یا التهاب می تواند یک آبریزش بینی شود که مشکل چندان حادی به نظر نمی رسد.
 دکتر Ferastraoaru می گوید: افرادی که با سایر مشکلات پزشکی مزمن مانند دیابت یا آسیب نخاعی و یا افرادی که داروهای خاصی را مصرف می کنند، نمی توانند به راحتی به نوسانات دما خود را وفق دهند.

سخن پایانی:

دستگاه تهویه مطبوع و کولر گازی برای شما بد و مضر نیست، و در بعضی موارد ممکن است برای شما مفید باشد. گرما شدید بیش از یک عامل محیط زیست آزار دهنده است که باید در تابستان با آن برخورد کنید، و این می تواند سلامت شما را به نحوی جدی تحت تاثیر قرار دهد. بنا بر این یک کولر گازی می تواند آسیب های جدی ناشی از قرار گیری در گرما را تا حد بسیار مطلوبی کاهش دهد.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۵/۰۵
  • ۲۱۰ نمایش
  • Elnaz Baher

خرید کولر گازی

کولر گازی

نظرات (۲)

  • کولر گازی گری
  • سلام

    ممنون بابت اطلاعات کولر گازی که گفتید

  • خرید و قیمت کولر گازی گری
  • سلام
    محصولات گری هم خیلی خوب و با کیفیت هستن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی