درباره سیستم های تهویه مطبوع

با انواع چیلر آشنا شوید

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۵ ب.ظ

چیلر یکی از سیستم های سرمایشی است که با استفاده از سیکل تبرید تراکمی و یا سیکل تبرید جذبی یا بخار کار می کند. این دستگاه حرارت را از مایع که اغلب آب است، می گیرد و دمای آن را کاهش می دهد. بعد از این کاهش دما، از این مایع سرد شده برای تهویه هوا و همچنین خنک کردن دستگاه های هواساز و فن کوئل استفاده می کنند. ضمنا لازم به ذکر است که از گرمای گرفته شده از آب توسط این دستگاه، می توان برای مصارف گرمایشی نیز استفاده نمود. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که در این مطلب با انواع چیلر آشنا می شوید.


انواع چیلر

همان طور که گفتیم، یکی از مهم ترین سیستم های سرمایشی، چیلرها هستند. در این دستگاه دمای گاز مبرد در کندانسور به سه طریق اب خنک، هوای خنک و تبخیر کاهش میابد و سپس به مبدل حرارتی انتقال و جریان پیدا می کند. از این سیستم در ساختمان های مختلف به خصوص ساختمان های بزرگ و برج ها استفاده می کنند.

چیلرهای صنعتی دارای طراحی های ویژه ای به منظور سرد کردن انواع سالن های صنعتی مانند گلخانه ها، قارچ، کارخانجات و یا حتی مجتمع ها، آپارتمان، پاساژها، صنایع دارویی، فلزی و ... هستند. برخی از انواع چیلر می تواند دمای زیر صفر درجه تا منفی 40 درجه را نیز برای صنایع بستنی ، نوشابه سازی و صنایع آبکاری فلزات و ... فراهم سازند.

در کل دو نوع چیلر استاندارد برای استفاده عموم ساخته می شود که به چیلر حذبی و چیلر تراکمی تبدیل می شوند. مزیت اصلی چیلرهای تراکمی آبی نسبت به هوایی، بیشتر بودن راندمان (COP) و قیمت کمتر چیلرهای آبی نسبت به هوایی است. مزیت چیلرهای تراکمی هوایی نسبت به چیلرهای آبی، عمدتا امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی شرجی، امکان نصب در بام، بالکن یا هر فضای دیگری خارج از موتورخانه و نیز عدم نیاز به مصرف آب برای خنک نمودن مبرد و کندانسور چیلرهای هوایی می باشد.

انواع کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرهای تراکمی عبارتند از کمپرسورهای رفت و برگشتی (پیستونی)، کمپرسورهای پیچی یا اسکرو، کمپرسورهای حلزونی یا اسکرال، کمپرسورهای چرخشی یا روتاری و نهایتا نوع جدید کمپرسورهای سانتریفیوژ.

برای خرید انواع چیلر می توانید به وب سایت معتبر دماتجهیز مراجعه کرده و حتی از امکان خرید اقساطی بهره مند شوید.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • ۱۶۲ نمایش
  • Elnaz Baher

انواع چیلر

چیلر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی