درباره سیستم های تهویه مطبوع

کولر گازی پنجره ای چیست و چگونه کار می کند؟

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷ ق.ظ

فصل کولر گازی از راه رسیده است و بسیاری از افراد با خرید این وسیله برآنند تا هوایی مطلوب را برای خود فراهم سازند. کولرهای گازی مختلفی وجود دارند که می توان از میان آن ها، یکی را انتخاب کنند. کولرهای گازی پنجره ای یکی از محبوب ترین انواع این سیستم های گرمایشی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای یکی از سیستم های سرمایش تهویه مطبوع ساختمان است که با کمک برق سرمایش تولید می کند. کولر گازی پنجره ای در صنعت ساختمان کاربرد گسترده ای دارد و در ساختمان های مسکونی و تجاری کوچک جایگاه خوبی دارد.


علت نام گذاری این کولر گازی به دلیل محوه و محل نصب آن ها می باشد. در حقیقت، این کولرها به پنجره اتاق نصب می شوند و به همین علت نیز برخی آن را با نام Room Air Conditioner نیز می شناسند. تمامی اجزای مکانیکی و الکترومکانیکی نیز در یک یونیت قرار گرفته اند، با این تفاوت به بخشی از یونیت در داخل ساختمان (Indoor Side) و بخشی از آن در خارج (Outdoor Side) قرار می گیرد.

این کولر همانند سیستم پکیج است و تمام قطعات در یک محفظه قرار دارند همانگونه که در شکل زیر مشخص است نصب آن ها باید به گونه ای باشد که کندانسور به سمت بیرون باشد و قسمت اواپراتور کولر گازی پنجره ای به سمت داخل باشد هوای داخل توسط شبکه ی جلوی کولر گازی بطور مداوم مکش می شود وبا عبور از کویل اواپراتور خنک می شود همچنین جلوی کولر اهرمی وجود دارد که با حرکت دادن آن دریچه ی کوچکی بین اواپراتور و کندانسور باز می شود و در این حالت مقداری از هوای تازه به داخل وارد می شود و در این سیستم نیز گرما از سیستم داخل گرفته شده وبه محیط بیرون انتقال پیدا میکند.از جمله مشکلات کولرهای گازی پنجره ای مسایل ظاهری نصب و سر وصدای زیاد کمپرسور به دلیل نزدیکی کمپرسور با محیط تحت تهویه مطبوع می باشد.

این وسیله همانند سایر سیستم های سرمایشی دارای قیمت بالاییست. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید آن، از امکان فروش اقساطی سایت و مرجع دماتجهیز استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به لینک زیر مراجعه نمایید:


https://damatajhiz.com/content/70-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D8%B7

نظرات (۲)

  • کولر گازی پنجره ای و پرتابل
  • سلام

    کولر های پرتابل و پنجره ای که کوچیک و در آپارتمان ها خیلی کاربرد زیادی دارد

  • اخبار و مقایسه در بلاگ کولرنیو
  • سلام
    مقالات خوبی است و برای مقایسه بهترین محصولات کولر گازی حتما به نکات زیر توجه خواهیم کرد.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی