درباره سیستم های تهویه مطبوع

پکیج ایران رادیاتور و علت سرد و گرم شدن آبگرم

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۲۰ ب.ظ
اگر جز اشخاصی هستید که از پکیج دیواری از جمله پکیج ایران رادیاتور برای تامین گرمایش در منزل یا محل کار خود استفاده می کنند، بدون شک با مشکل سرد و گرم شدن آب روبه رو شده اید.

پکیج های ایران رادیاتور یکی از محبوب ترین برندهای پکیج دیواری است که از کیفیت و راندمان بسیار بالایی برخوردار می باشند. اما این پکیج ها نیز مانند سایر لوازم و تجهیزات خانگی ممکن است دچار مشکلاتی شوند که اگر علت آن را بدانید قطعا می توانید آسایش بیشتری را تجربه کنید.

اما یکی از اصلی ترین مشکل هایی که هر برند پکیج دیواری از جمله پکیج ایران رادیاتور ممکن است با آن مواجه شود، سرد و گرم شدن آب در طول استفاده از آب گرم می باشد.

سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور
سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور

اگر حین استفاده از آب گرم در حمام یا حین شست و شوی ظروف که نیاز است آب گرم مدت زمان بیشتری باز باشد، احساس کردید که آب سرد و دوباره گرم می شود و نوسانات غیر عادی دارد، نشان می دهد که پکیج شما با مشکلی روبه رو شده است.

برای اولین قدم باید فشار آب ورودی به واحد مورد نظر را بررسی کنید. در صورت نوسان و یا کاهش فشار آب، پکیج درست کار نمی کند و درجه حرارت آب مصرفی دچار نوسان می شود.

اگر فشار آب تنظیم بود، باید به سراغ مبدل ثانویه دستگاه بروید. جرم گرفتگی مبدل ثانویه پکیج های دو مبدله می تواند اصلی ترین علت نوسان درجه حرارت آب مصرفی باشد. آنچه مسلم است برای رفع این مشکل بایستی مبدل را جرم گیری نمایید.

معمولا پس از دوسال از راه اندازی پکیج، مبدل ثانویه دستگاه جرم می گیرد که این موضوع باعث می شود عملکرد پکیج کاهش یابد. بنابراین پس از اینکه اطمینان حاصل کردید مشکل از مدل ثانویه است، با استفاده از مواد جرم گیر اقدام به رفع مشکل نمایید.

همچنین ممکن است فشار آب سردی که وارد پکیج می شود بیش از حد کم باشد. از این روی آب به سرعت جوش آورده و باعث می شود سنسور آب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را بدهد و آب مدام سرد و گرم شود.
از موارد نادر دیگر در ایجاد این مشکل می توان به اشکال در فلومتر یا فلوسوئیچ ، خرابی سنسور ابگرم، ایراد در پرشر فن، تنظیم نبودن شعله بلند دستگاه و جرم گرفتن مبدل اولیه اشاره کرد.

در هر صورت پیشنهاد می شود سالی یک بار اقدام به سرویس پکیج ایران رادیاتور خود نمایید تا در طول سال کمتر با مشکلاتی نظیر سرد و گرم شدن آب مواجه شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی