درباره سیستم های تهویه مطبوع

بوستر پمپ چیست؟

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۸ ب.ظ

آب یکی از مهم ترین ماده های مصرفیست که در زندگی ما تاثیر بسیاری دارد. این مایع حیاتی در زندگی روزمره ما کارایی بسیاری داشته و از طرفی می تواند در موارد دیگری مانند مشاغل پر اهمیتی مورد استفاده قرار گیرند. اما همان طور که می دانید، همیشه فشار آب مطلوب نیست و می تواند حسابی دردسرساز شود. فشار کم آب می تواند کارهای بسیار ساده ای مانند دوش گرفتن، حمام کردن، مسواک زدن و ... را سخت و دشوار نماید. در این حالت خرید یک بوستر پمپ می تواند بسیار کارآمد باشد.


 

بوستر پمپ


احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده که با فشار کم آب دست و پنجه نرم کرده باشید. بوستر پمپ کمک می کند تا فشار و حجم کم آب افزایش یابد. این دستگاه می تواند فشار اضافی را برای رساندن آب به طبقات مخختلف و سطوح مد نظر را به آسانی فراهم سازد.
چه چیزهایی منجر به کم شدن فشار آب خواهد شد که برای برطرف کردن این مشکل به بوستر پمپ نیاز می شود؟

عوامل موثر بر کاهش فشار آب


جاذبه زمین

گرانش و جاذبه زمین منجر به کاهش فشار آب می شود. هرچه میزان ارتفاع بالاتر رود، فشار آب نیز کمتر می شود و آب برای جریان یافتن به فشار بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر آب در چندین طبقه در حال حرکت باشد، گرانش آن را به سمت پایین می کشاند و لذت سبب افت فشار می شود.
واحدهایی که در طبقات پایین ساختمان قرار دارند، ممکن است این مشکل را چندان احساس نکنند. آسمان خراش ها، ساختمان های و  آپارتمان های بلند، و خانه ها و کسب و کارهایی با طبقات متعدد نیاز به یک بوستر پمپ بزرگ برای به جریان درآوردن آب در تمامی طبقات را دارند.

فاصله از منبع آب

فاصله از منبع آب و اندازه لوله های فشار آب را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر خانه یا ساختمان در انتهای خط تامین آب قرار داشته باشد، جریان آب ممکن است تا زمانی که به شما می رسد کم شود. و اگر لوله های آب شما بیش از حد کوچک باشد، مقدار آب کمتری از طریق آنها حرکت خواهد کرد.

فشار کم آب شهری


گاهی ممکن است لوله ها بدون گرفتگی باشند و یا ساختمان درست نزدیک به خط تامین آب باشد، اما همچنان با فشار کم آب مواجه باشید. در این حالت ممکن است دلیل کاهش فشار آب، فشار کم آب شهری باشد. 

سیستم های اضافه آب

سیستم های اضافه آب مانند تصفیه کننده ها و یا شیرین کننده ها می توانند منجر به کاهش فشار آب شود. اضافه کردن یک پمپ تقویت کننده می تواند فشار مناسب را به جریان آب برگرداند.

مشکلات لوله کشی


اگر فشار کم آب ناشی از گرانش، حمل و نقل یا سیستم های اضافی باشد، بوستر پمپ می تواند مشکل را حل کند.  اما ممکن است مشکل از لوله کشی ها باشد. قبل از خرید بوستر پمپ، لوله کشی های خود را بررسی نمایید. ممکن است لوله ها مسدود شده و یا شیر تنظیم آن ها نیاز به کنترل مجدد داشته باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۱۰
  • ۱۵۰ نمایش
  • Elnaz Baher

بوستر پمپ

تقویت کننده فشار آب

پمپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی